Avatar billede nekkos Nybegynder
09. december 2002 - 00:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JPEG-billeder

Jeg har fået et problem med alle JPEG-billeder jeg åbner på min PC, de er fyldt med rød/grønne frakmenter, og nogle med hvide stjernelignende mønstre, det er kun gældende med JPEG-billeder. Jeg har netop installeret et nyt grafikkort, da jeg troede problemet lå her, men det hjalp ikke.
Avatar billede rbnh Nybegynder
09. december 2002 - 00:39 #1
Hvilke programmer benytter du? og hvilken billedopløsning og skærmopløsning bruger du?

Du har vel kontrolleret at skærmindstillinger er sat til at vis 32 bits farver?
Avatar billede hub Nybegynder
09. december 2002 - 01:07 #2
JPEG filer kodes/dekodes. Hvis du har haft en filfejl på et tidspunkt, er filerne blevet fejlkodet og kan nu ikke dekodes korrekt.
Avatar billede nekkos Nybegynder
09. december 2002 - 09:59 #3
Skærmindstillinger er sat til 32 bit farver, skærmopløsning:800x600
Problemet er generelt til stede uanset hvad program billederne åbnes i. Det gælder også når jeg kigger billeder på nettet i min browser (sålænge det er jpeg billeder der er tale om). Jeg har prøvet med højere skærmopløsninger, men problemet er det samme
Avatar billede rbnh Nybegynder
09. december 2002 - 10:10 #4
Hmm - er det alle JPEG-billeder? eller kun dem du selv har ændret?

Lige som oven over skrevet kan JPEG-billeder gemmes i flere forskellige formater m.m. og jeg har set ved et adf mine programmer, at der står hvis jeg bruger et bestemt format så kan nogle grafikkort have svært ved at læse dem korrekt.
Avatar billede nekkos Nybegynder
09. december 2002 - 11:51 #5
Det er alle JPEG- billeder, og dem jeg ikke har ændret i. Jeg har prøvet at åbne de samme billeder på andre PC`ere uden problemer
Avatar billede jinxit Nybegynder
09. december 2002 - 14:37 #6
hvilket program benytter du til at se billederne?
Avatar billede nekkos Nybegynder
10. december 2002 - 23:06 #7
Jeg beklager at jeg ikke har givet helt korrekte oplysninger, det er rent faktisk kun i Internet Explorer at jeg har problemet - beklager at jeg har sovet i timen
Avatar billede henninga Novice
11. december 2002 - 01:07 #8
Geninstallér Internet Explorer.
Men det har du vel gjort allerede nu.