Avatar billede lundsgaard Nybegynder
06. december 2002 - 15:05 Der er 3 kommentarer

Report server (service) på 9ias

Hej,
Jeg har installeret 9ias på windows 2000. Men jeg kan ikke starte report service. Jeg får ikke nogen fejl, men report service starter bare ikke.
Avatar billede nosjns Nybegynder
06. december 2002 - 21:25 #1
Hvad er der angivet i tnsnames.ora for report serveren?
Avatar billede lundsgaard Nybegynder
22. januar 2003 - 14:54 #2
I tnsnames.ora er der ikke angivet noget for reportserveren. Jeg kan huske at før i tiden skulle der stå noget i tnsnames, men så vidt jeg ved skal der ikke stå noget med den nyrste version.
Avatar billede andy2003 Nybegynder
25. juli 2003 - 10:12 #3
Der er en bug i installationen af Reports Services i 9IAS Rel 2.
Den står beskrevet i Release notes som følger med. Det er rimelig besværligt at få det til at funke, men det kan lade sig gøre. På Metalink står der hvordan, men løsningen strækker sig over flere beskrivelser. Søg på ordne : "reports configuration assistant"

Hvis du ikke har adgang til Metalink så er her et af de bedste bud på en løsning :

PROBLEM
=======

Reports configuration assistant fails during ias release2 installation

SCOPE
======

This solution explain how to manually configure the reports server due to Reports
configuration assistant failure during ias release2 installation.

SOLUTION
=========

(a) Create reports server
=========================

Creating reports server in Windows (as a service)
*************************************************

- Close the services control panel , If opened

- use the following syntax to install the service :
rwserver -install <ServiceName>

- In the following pop-up message , Click yes to install

- Start the service from the control panel

- If there are any errors while starting the reports server ,
comment the security Id tag in the
ORACLE_HOME\reports\conf\<ServiceName>.conf file

(b)Configuring EM to reflect the new reports server
===================================================

- Refer to following article to configure EM :
Note:212551.1 - Troubleshooting Reports Server and EM Webpage Issues

- Restart the following services in the following order
(Or reboot the Machine)

-> IASDB database service
-> Infra Tns Listener
-> Infra Process Manager
-> Infra Em website
-> Infra Internet directory IASDB
-> Mid tier process manager
-> Mid tier web cache
-> Mid tier web cache admin

- Close the browser , Clear the browser cache and then, invoke the EM page

Additional references:
*********************

Note:203565.1 - Process destroyed exception - Reports Configuration Assistant Fails in IAS R2