Avatar billede lundsgaard Nybegynder
06. december 2002 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oracle 9ias installations problemer

hej,

Jeg prøver at installere 9Ias på windows 2000. Det kræver at man også installere infrastructure. Er der nogen der ved om man kan køre uden infrastructure ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
07. december 2002 - 01:33 #1
http://docs.oracle.com/DOCS_DOT_PDF_Storage/a97392.pdf

Der er 3 muligheder ! (Hvis du ikke kan nøjes med den ias der følger med 9.2 ?)

3.2 Oracle9iAS Install Types
The Oracle9iAS installation offers the following install types:

J2EE and Web Cache: Provides a Web server that enables you to develop and
deploy Java and Enterprise Edition (J2EE) applications, use J2EE and Simple
Object Access Protocol (SOAP) based Web services, and accelerates Web site
performance with Oracle9iAS Web Cache.

Portal and Wireless: Enables the deployment of enterprise portals and wireless
applications. Includes all Oracle9iAS components available in the J2EE andWeb
Cache install type.

Business Intelligence and Forms: Enables analysis of clickstream data,
personalization of applications, use of forms-based applications, and
deployment of Decision Support System and Web-based reports. Includes all
Oracle9iAS components available in the Portal and Wireless install type.
Avatar billede dennis.kroer Nybegynder
08. december 2002 - 20:03 #2
Går ud fra, at du installere version 9.0.2 af Oracle9iAS.

Infrastructure installationen er nødvendig for alle andre en "J2EE og Webcache" installationen, da f.eks. Portal, Discoverer og de andre applikationer i Oracle9iAS gør brug af "Infrastructure" som bl.a. indeholder en LDAP server og SSO modul.
Avatar billede lundsgaard Nybegynder
16. juli 2003 - 08:24 #3
Jeg har fundet ud af at man godt kan køre uden infrastukture, men den kræves under installationen.