Avatar billede dellevela Nybegynder
05. december 2002 - 20:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

samme ip 2 gange skal ikke kune lade sig gøre

jeg har en linkcounter(kan hentes på http://www.motelet.fastweb.dk/linkcounter.zip) jeg synes der er provo at hvis man besøger det samme link 2 gange registrer den det. kan jeg få den til at skrive lade vær med af registrer det. så det kun tæller for et.

på forhånd tak.

hvis du ikke forstår mit spørgsmål kan jeg prøve igen!
Avatar billede dellevela Nybegynder
05. december 2002 - 20:43 #1
er der ingen der kan svare? æv æv
Avatar billede dellevela Nybegynder
05. december 2002 - 20:47 #2
i får til imorgen!
Avatar billede joze Nybegynder
05. december 2002 - 22:20 #3
Det er vel at lave det så den også registrerer ipen, og hvis den går igen, bliver det ikke registreret?
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. december 2002 - 06:55 #4
Gør dig klart hvad det er du vil.

Hvis dit websted har mange besøgende ender du med at skulle gemme en ugudelig masse IP numre og skal løbe hele listen igennen hvergang der klikkes på et af de links, det tager servetid.

Hvad hvis der er 3 måneder imellem? skal det stadig tælle dom eet klik? 3 uger, 2 timer ?

Typisk vil alle de computere det står på en skole eller i en firma gå på nettet igennem en firewall så de alle har samme IP ( såvidt du kan se :-))

Jeg tror mere det er en cookie du ønsker dig her.

mvh JakobA
Avatar billede binderup Nybegynder
06. december 2002 - 13:23 #5
Og hvis du ikke vil lave det med en cookie så kan du gemme IP adressen og et simestamp i en databasetabel - så laver du en simpel query på den IP adresse brugeren har og hvis der skal være en tidsbegrænsning på så er det blot at se på tidsforskellen mellem det nuværende besøg og det tidligere.
Avatar billede dellevela Nybegynder
06. december 2002 - 14:14 #6
cookie lyder godt kan du lave det???? så vil jeg blive glad!
Avatar billede dellevela Nybegynder
13. januar 2003 - 17:29 #7
m