Avatar billede vonoutzen Nybegynder
04. december 2002 - 11:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvem har lagt aftaler i min kalender.

Vi bruger Outlook 2000 sp1.
Vi har tilladelser til at lægge aftaler ind i hinandens kalendere, men kan ikke se hvem det er, der har lagt den ind.
Kan man få vist hvem der har lagt en aftale ind i Outlook "automatisk", eller er man nød til at indfører det manuelt.
Ved en mødeindkaldelse fremgår det selvfølgelig, hvem der har lagt den ind.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. december 2002 - 11:35 #1
Det vil ikke fremgå nogen steder hvem der har lagt aftalen ind. Der er jo givet rettighedder til at brugerne kan oprette aftaler.
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 11:38 #2
Enig med tlaursen. Hvis du giver tilladelse til at lægge aftaler i din kalender, gør den der lægger aftalen det egentlig i dit navn, så at sige. Og det fremgår ingen steder, hvem der rent faktisk har gjort det.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. december 2002 - 11:40 #3
Dropper lige et svar.
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 11:43 #4
En mulighed er at I i stedet kun bruger Mødeindkaldelse, eller at den der lægger aftalen lige skriver det i teksten.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 12:54 #5
Lyder lidt spændende det i siger, for på min tidligere arbejdsplads brugte vi også outlook til at styre vores kalendere. Når nogen havde oprette en aftale ved mig eksempelvis, kunne jeg og andre ikke rette i den kun personen der havde oprettet den. Så et eller andet sted må den jo være intilligent nok til at kunne se hvilken bruger de har gjort det ?

mvh.
Questis.dk
Avatar billede jkrons Professor
04. december 2002 - 12:57 #6
Hos os kan vi sagtens selv rette i aftaler som andre har lagt i vores kalender. Det er kun et spørgsmål om den grad af tilladelse du giver:

Læse - Oprette -Ændre er det, du kan vælge mellem så vidt jeg husker.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
04. december 2002 - 13:00 #7
Det kommer helt an på hvilke rettigheder der er givet.
Som forfatter kan man oprette aftaler, slette egne og redigere egne aftaler.
Som korrektur læser kan man kun læse kalenderen.
Som redaktør kan man rediger i alle aftaler.

Jeg tror at det er et spørgsmål om at sætte det rigtigt op. Her bruger vi kun korrektur læser, alle aftaler skal oprettes ved at indkalde til et møde.
PS: Vi har ca. 900 exchange brugere.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 13:34 #8
det var mere ment som at efter som den nu kan kende forskel på brugerne, så må den jo vi lidt tilægsprogramering kunne skrive navn ved de forskellige aftaler :)
Avatar billede vonoutzen Nybegynder
05. december 2002 - 08:53 #9
I må sige til hvis spørgsmålet er for svært :), jeg synes at i er ved at væve jer væk fra det oprindelige spørgsmål.
Mødeindkaldelse er ikke brugbar. Spørgsmålet er om der er en mulighed for at automatisk at få noteret, hvem der ligger aftaler i kalenderen el. om vi skal gøre det manuelt.
Avatar billede jkrons Professor
05. december 2002 - 14:33 #10
Manuel metode!!!!

Måsk kan du løse det gennem kode, hvis man ellers kan finde ud af at få fat i navnet på den bruger, der lægger informationen, og få det automatisk indskrevet i en aftale, som ellers indskrives manuelt.

Og hvad så hvis en tredjeperson retter i en aftale lagt af en anden?

Jeg tror simpelthen ikke at resultatet er anstregelserne værd!