Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. december 2002 - 15:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 SID

Hvis man nu tilfældigvis har en tabel med nogle Windows 2000 brugeres SID, hvordan får man så fat på deres bruger ID og navn ?

Tabellen ligger i vores Navision installation, men for at kunne dokumentere rettigheder skal jeg have fat på bruger ID og navne
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. december 2002 - 15:18 #1
Med på en lytter
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. december 2002 - 15:19 #2
Hov, det skulle kun være en kommentar. Please ignore
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. december 2002 - 15:35 #3
Prøv at se på API-funktionen LookupAccountSid

The LookupAccountSid function accepts a security identifier (SID) as input. It retrieves the name of the account for this SID and the name of the first domain on which this SID is found.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. december 2002 - 15:38 #4
03. december 2002 - 16:00 #5
Kan du ikke bare nøjes med at få deres Windows-login?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. december 2002 - 19:47 #6
Nu er det bare sådan at de kun er registreret med deres SID i Navision - den slår op over i AD for at finde navnet. SID ændres ikke for at man evt. retter lidt i efternavnet på en bruger så det vil altid være det samme.
Avatar billede jwi Nybegynder
04. december 2002 - 10:07 #7
You could use a script similar to below:-

Set usr = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!//comp_name/root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_UserAccount where sid = 's-1-5-21-1454471165-776561741-1801674531-1114'")

For each prop in usr
    WScript.echo "Name: " & prop.fullname
    WScript.echo "Domain: " & prop.domain
    WScript.echo "SID: " & prop.sid
Next
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. december 2002 - 10:18 #8
Hvordan skal det mon forstås ?  Hvad er Win32_UserAccount for en tabel ?  Jeg kan ikke se den i vores Navision installation.
Avatar billede jwi Nybegynder
04. december 2002 - 10:28 #9
My apologies. It is part of WMI (Windows Management Instrumentation).  When you state that Navision looks in AD to find the name, then if you want the name you will have to do the same.  To test the above code copy and paste in Notepad, change "comp_name" and remove the where clause, then and save with VBS extension.  If you have Win2000/XP then you will also have a service WinMgmt.exe running (this is the WMI referred to above) and you just have to double click the file to run it.  What you will get is the properties of all local and domain users, including their names and SID's (which is what you want).
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. december 2002 - 11:29 #10
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. december 2002 - 11:31 #11
Og de bruger faktisk den funktion, jeg gav dig. De har blot en fuld implementation med.