Avatar billede ofd123 Nybegynder
03. december 2002 - 13:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

borland builder 5 og database (bde vs. odbc)

Hej !

jeg har lavet et program som jeg har valgt at kompile så det skulle kunne køre alene men når jeg køre programmet siger den Borland Database Engine (error $2109)

jeg ved ikke så meget om programmering og er ikke så god til det ..
jeg vil bare have mit program til at virke ..

kan man på en måde installere BDE uden at installere builderen eller skal jeg bruge ODBC ?

min database er en mysql database og har installeret odbc driveren til den på min client.

Hvis jeg skal bruge obdc ville jeg godt have noget hjælp til hvordan jeg bruger det ..

Har download mdacSDK fra microsoft og har prøvet at include dem men det virker ikke ved ikke om det er fordi jeg har include dem forkert eller hvad
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2002 - 14:02 #1
Med ODBC er det ikke noget problem at køre din
applikation, hvis der er en passende ODBC driver
installeret og konfigureret på deployment maskinen
("passende" kan godt sommetider drille lidt - det er
det sædvanelige DLL helvede).

Det er en fordel ved at bruge noget standardiseret.

Jeg forstår ikke helt, hvad dit problem med MDACSDK er.

Du inkluderer de 2 .H filer, kalder de rigtige
funktioner  og linker mod det rigtige
library.

Så bør det virke.
Avatar billede ofd123 Nybegynder
03. december 2002 - 14:59 #2
mit problem er at jeg ikke fatter så meget af programering .. ved ikke hvor og hvordan eller hvad for nogle filer jeg skal inkluderer ..
jeg har bare lavet et program i borland som jeg godt vil have til at virke
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2002 - 09:30 #3
De 2 .H filer er sql.h og sqlext.h.

Men database programmering med ODBC i C/C++
kræver nok lidt programmerings-kunnen.
Avatar billede ofd123 Nybegynder
04. december 2002 - 11:44 #4
http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=bde

har bare lavet et installtions program som også installere programmet sammen med bde ..