Avatar billede idalouise Nybegynder
02. december 2002 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

microsoft photo editor

Så er jeg her igen.....
når jeg tager billeder med mit digitalkamera og redigerer dem med Microsoft Photo Editor, ja så fylder billederne flere hundrede KB; jeg formoder det er fordi hele billedbehandlingsprogrammet følger med hvert eneste billede. Forstår I hvad jeg mener??? og kan jeg måske få en smule hjælp af jer "kloge hoveder"??
På forhånd tusind tak...idalouise
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2002 - 20:10 #1
Billedes størrelse er helt afhængig af det format billedet er gemt i, så den komprimeringstilstand du har valgt samt opløsningen. Jeg kender ikke microsofts photo editor særlig godt, da jeg bruger photoshop. men i PS kan du selv indstille alle disse ting, du kan enda sammenligne både kvalitet og størelse med andre formater og indstillinger, så det passer dig bedst muligt
Avatar billede idalouise Nybegynder
02. december 2002 - 20:21 #2
Bufferzone, tak men hvordan undgår jeg at helle billedbehandlingsprogrammet bliver sendt SAMMEN med billederne?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2002 - 20:31 #3
Det gør det ikke, det har jeg i hvert tilfælde aldrig set. Prøv at mail mig et billed (jeg har nemlig ikke photo editoren installeret og kan derfor se om programmet følger med) så kikker jeg lige på det. kim@bufferzone.dk
Avatar billede willi Nybegynder
10. december 2002 - 22:49 #4
Hvad bruger du photo editoren til? (Har du overhovedet brug for en editor?)
Avatar billede willi Nybegynder
10. december 2002 - 23:14 #5
PS. MS Photo Editor gemmer ikke andet end filen.
En .tiff på 2.5Mb komprimeres til ca 500Kb .jpg fil.
Men det er nemmere at bruge FotoStation, Picasa eller tilsvarende "albums" programmer hvis du blot skal komprimere billederne.
Ellers er Photo Shop, Photo Paint el. lign. usammenlignelig meget bedre end MS Photo Editor. Der er bedre kontrol med processen og flere muligheder for automatisk/korrekt justeringer af billedmaterialet (foruden manipulation).
Avatar billede willi Nybegynder
12. december 2002 - 12:15 #6
æææh. Er du gået helt flad?