Avatar billede skab Nybegynder
01. december 2002 - 16:05 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Digitalkamera

Hejsa

Jeg er ved at undersøge markedet mht. digitalkameraer i prisklassen op til 4.000 kr.

Er der nogen der kan anbefale nogle specielle mærker/typer?

Har hørt, at det kameraer hvori der ikke benyttes alm. AA-batterier er bedst... Passer dette?

På forhånd tak
/skab
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
01. december 2002 - 16:09 #1
Lithium-batterier, som Canon bruger er bedst. De er robuste og kan oplades uden at man skal pille dem ud først.
Søg bare under www.canon.com efter Ixus eller PowerShot.
Avatar billede ullum Praktikant
01. december 2002 - 16:11 #2
købte en camedia c-700 og det er kanon. 2.1 mpix hvilket rækker til udskrift i 10*15 men det bedste er 10 * optisk zoom hvilket helt klart er en god ting. Der er en test i komputer for alle af kameraer hvor olympus fik en 1 plads. Testen er værd at læse hvis du overvejer et køb. c-700 ligger desværre ca 1000 over det du efterlyser men du vil ikke blive skuffet.
Avatar billede kunze Nybegynder
01. december 2002 - 16:29 #3
Jeg har selv et Nikon CoolPix 775. Det er lille, smart og handy. Billedkvaliteten er i top og prisen er lidt under 4000 kr. Kan varmt anbefales.

Jeg kan sende dig nogle billeder jeg har taget med det. :)

ICQ 76275455
MSN sk@ncparty.dk

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
01. december 2002 - 16:30 #4
Alle nye kameraer, mobiltelefoner og lign. bruger Li-ion batterier. De er mindre og bedre. :)
Avatar billede kunze Nybegynder
01. december 2002 - 16:31 #5
Også Nikon's CoolPix 885 er værd at nævne. Det er en 3.3 MegaPixel version af CoolPix 775. Koster også en anelse mere.

Mvh
Kunze
Avatar billede rs2000 Nybegynder
01. december 2002 - 16:54 #6
Vil bare lige sige at www.aldi.dk har et billigt Medion kamera fra på Onsdag.
Det lyder godt efter spec. mne om det er det skal jeg ikke kan sige.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
01. december 2002 - 16:56 #7
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
01. december 2002 - 16:57 #8
Undersøg så lige om de medion cameraer har glasoptik. Ellers lyder tilbuddet ja meget godt.
Avatar billede kunze Nybegynder
01. december 2002 - 17:00 #9
Medion laver udmærkede ting. Men jeg kan ikke anbefale deres produkter.
Det kamera har helt sikkert sine svagheder.

Mvh
Kunze
Avatar billede rs2000 Nybegynder
01. december 2002 - 17:05 #10
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
01. december 2002 - 17:48 #11
Nu har jeg lige skrevet til medion i tyskland og de vil sende mig nogle nærmere oplysninger om deres produkter, også computere, fordi der ikke findes nogen dansk hjemmeside endnu og ALDI er jo lidt sparsommelig med de tekniske detaljer.
Håber at få et svar i løbet af ugen.
God første advent!
Claus
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. december 2002 - 07:49 #12
Medion-kameraet MD5404 indeholder et SONY-objektiv med glaslinser.
Avatar billede kunze Nybegynder
03. december 2002 - 12:17 #13
Sony objektiv ? Det lyder ellers ok. :)

Mvh
Kunze