Avatar billede ujdesign Nybegynder
01. december 2002 - 15:07 Der er 4 kommentarer

Spam

Jeg ved godt, at dette spørgsmål er lidt omvendt:
Hvor får de firmaer, der overdænger vores mailboxe med reklamer, egentlig mailadresserne fra?
Jeg hørte et sted, at ca. 1 ud af 100 ser nærmere på mailene og måske køber noget af det der reklameres for.
Med mange mailadresser bliver det altså en god forretning.
Kan man ved at bruge "svar til alle" sende mail til alle de andre et reklamemail er sendt til?
Hvis man ser i maildressen i "svar til alle" er der foruden ens egen mailadresse og streng som f.eks. denne:
lsurf~mclsrf~f5396145ac0580f4ef1b5f5652750068 <help@help.currentmail.com>
Hvad dækker den?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. december 2002 - 15:08 #1
"egentlig mailadresserne fra"

for det meste fra robotter mm. der scanner hjemmersider, nyhedsgrupper osv. igennem efter spam.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. december 2002 - 16:16 #2
Der er mange måder at gafle sig og GÆTTE sig til emailadresser.
Hvis du ikke allerede får dine emails leveret gennem et
SPAM-filter, så skift udbyder.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
01. december 2002 - 16:50 #3
Jeg fik en masse amerikansk spam, bare fordi jeg var et kort tidsrum på forskeskellige internationale newsletters. De kan aflæse din adresse derfra og give dem videre til andre firmaer.
Har nu lukket for alle nyhedbreve og installeret MailWasher for at forhindre dette. Da kan man også Bounce en mistænkelig afsender, så de får et tilbagesvar, som om éns egen e-mail adresse ikke eksisterede mere.
Avatar billede hologram Nybegynder
01. december 2002 - 18:13 #4
For det meste scanner de websites, newsgroups og hvad de kan komme i nærheden af, men de finder også store maildomæner som yahoo.com, hotmail.com, aol.com og starter systematisk fra en ende af... a@, b@, c@, ... aa@, ab@, ac@ etc.

Det er det jeg er blevet udsat for... Jeg har nu fået -meget- spammail på to mailadresser jeg -aldrig- nogensinde har brugt. en @hotmail.com og en @image.dk