Avatar billede crazybrain Nybegynder
29. november 2002 - 19:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Min computer vil ikke tænde?!?!

Hej... Som topic siger, vil min computer ikke tænde...

Da jeg gik i seng i forgårs slukkede jeg computeren (på powerknappen (ATX, så den lukker selv ned)).. Da jeg så vågnede igår og ville tænde den igen, skete der ingenting da jeg trykkede på powerknappen...

Jeg har idag haft "hatten" af compen, og har kunnet konstatere, at der ikke umiddelbart er noget galt med ledningen til powerknappen...
Den LED der indikere om der er strøm på bundkortet lyser...

Jeg har min PSU under mistanke for at svigte.. Grunden er at den er lidt for "lille" til min comp, da det er en 250W og min comp er en athlon 850, med 2 HD, Brænder, Cdrom og 2 ekstra kølere...

Jeg håber nogen har en løsning/svar på mit problem, som jeg helst vil ha løst ASAP (Savner min comp!!), så derfor gir jeg 200 point for det rigtige svar...

PS.. Ja, jeg har tændt for stikkontakten :)
Avatar billede kunze Nybegynder
29. november 2002 - 19:04 #1
Underligt. Det kunne lyde som om at den er brændt af. Jeg oplevede det tilbage i Juni måned.
Pil dine harddiske fra samt kølerne og prøv igen. 250W burde ellers være nok.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
29. november 2002 - 19:05 #2
Hvis det ikke virker, så prøv at pille det hele fra hinanden, lægge det på bordet og så forsigtigt samle det hele igen. Prøv at tænde nu. Det virker af og til. :)
Avatar billede mjl Nybegynder
29. november 2002 - 19:12 #3
Prøv forsigtigt at "lirke" til batteriet på bundkortet - evt. med en "pind" af plastik...
Avatar billede kunze Nybegynder
29. november 2002 - 19:30 #4
De fleste maskiner kan starte uden batteri. :)

Du kan prøve at nulstille BIOSen. Pil Batteriet af.
Avatar billede crazybrain Nybegynder
30. november 2002 - 12:23 #5
Nu har jeg prøvet jeres forslag, men det har ikke hjulpet :(

Andre ideer?
Avatar billede kunze Nybegynder
30. november 2002 - 13:38 #6
Dit bundkort er nok brændt af. Ellers er det strømforsyningen.
Så prøv med en anden PSU, hvis det ikke virker så må man antage at det er bundkortet som den er gal med.

Mvh
Kunze
Avatar billede crazybrain Nybegynder
30. november 2002 - 14:34 #7
Det var ogs det jeg frygtede.. :(
Avatar billede kunze Nybegynder
30. november 2002 - 15:07 #8
Lidt trist. :(

Jeg fik forsikringen til at betale en stor del af min nye maskine. Den gamle var tilsyneladende røget ved et lyn.

Få en fagmand til at skrive en rapport hvori der står at den er gået død som følge af lynnedslag.

Mvh
Kunze
Avatar billede crazybrain Nybegynder
06. december 2002 - 10:34 #9
Jeg har nu fundet ud af, at det var min PSU der var toastet... har købt nyt kabinet´+psu, og nu kør min comp igen....
Avatar billede kunze Nybegynder
06. december 2002 - 17:59 #10
Det lyder godt. :)

Mvh
Kunze