Avatar billede superib Nybegynder
28. november 2002 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Oracle 9i installations problemer...

Hejsa...

Jeg prøver at installere Oracle 9i på min maskine. Men jeg tror den er lidt forvirret...

Jeg er nået til at skulle vælge hvilken installation jeg installere. Jeg vælger Personal Edition og klikker next... Den kommer så med en fejl besked. Noget i retning af: Kan ikke installere oracle 9i Enterprise Edition oven i oracle 7.x/8.0.x...

Nu er det bare sådan at jeg aldrig har haft fat i Oracle 7/8... Jeg har dog installeret Oracle Forms 6...

Hvad gør jeg??
Avatar billede akgroth Nybegynder
28. november 2002 - 15:19 #1
Inden du vælger at installere Personal Edition, skal du meget gerne have haft
mulighed for at angive, hvor Oracle 9i skal installeret; d.v.s. hvilket
ORACLE_HOME, der skal installeres i.
Da skal du vælge at installere i et nyt ORACLE_HOME. Du kan ikke installere
Oracle9i i samme ORACLE_HOME som andre Oracle releases (i dette tilfælde
Forms 6).
Når du installerer Forms 6 foregår det med anvendelse af en del Oracle 8 komponenter (blandt andet installationsprogrammet), derfor er fejlmeddelelsen
at du ikke kan installere oveni Oracle8.

Mvh

Anders K. Groth
DBVision Aps
anders@dbvision.dk
Avatar billede superib Nybegynder
29. november 2002 - 12:58 #2
Cool... det virkede... thx...

Nu har jeg bare et andet problem... Hvordan logger jeg ind med SQL plus?? Den beder om bruger/password... Jeg mindes bare ikke at have givet den noget...
Avatar billede fbhansen Nybegynder
29. november 2002 - 14:55 #3
Normalt afsluttes en database creation med at man bliver bedt om at indtaste password for SYSTEM og SYS.
Prøv flg.:
c:\sqlplus /nolog
SQL>connect system/manager

Hvis det fejler, kan du ændre SYS password ved at lave en password fil med ORAPWD. Hvis det bliver løsningen så skal du prøve flg. connect:
c:\sqlplus /nolog
SQL>connect sys/<password>

Mvh, Frank
Avatar billede superib Nybegynder
29. november 2002 - 15:04 #4
Hey... det virkede... cool
Avatar billede pgroen Nybegynder
11. december 2002 - 04:14 #5
Øhm - Superib, hvad mæ' at dele nogen point ud til d'herrer Frank & Anders,
så vi kan få lukket spørgsmålet ?
Avatar billede superib Nybegynder
14. december 2002 - 02:06 #6
Det var måske nok en god ide...

Frank > Laver du ikke lige et svar, så du også kan få nogle point??
Avatar billede fbhansen Nybegynder
03. januar 2003 - 12:32 #7
Copy-paste af min kommentar:

Normalt afsluttes en database creation med at man bliver bedt om at indtaste password for SYSTEM og SYS.
Prøv flg.:
c:\sqlplus /nolog
SQL>connect system/manager

Hvis det fejler, kan du ændre SYS password ved at lave en password fil med ORAPWD. Hvis det bliver løsningen så skal du prøve flg. connect:
c:\sqlplus /nolog
SQL>connect sys/<password>

Mvh, Frank
Avatar billede superib Nybegynder
03. januar 2003 - 13:42 #8
Så er der delt point ud... Tak for hjælpen...