Avatar billede morrissey Nybegynder
28. november 2002 - 11:26 Der er 7 kommentarer

.Gif istedet for Flash

Jeg skal implementere en flash film på et site - men jeg vil gerne have at hvis brugeren ikke har flashplayer installeret, at den tager en .gif-fil istedet for.

NB: Dette er ikke et banner!

Er det en stump kode man kan sætte ind på siden?
Avatar billede pyroman Nybegynder
28. november 2002 - 14:07 #1
Jeg tror du skal prøve på javascript-kategorien i stedet, eller på en af de andre web-programmerings kategorier!

/Filip
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2002 - 14:58 #2
Jeg kan godt lave det - Det bliver dog tidligst på mandag oder so....
Avatar billede barklund Nybegynder
28. november 2002 - 14:59 #3
Tjaa... Flash detection er der blevet spurgt om her mange gange, så det er vel fint nok i denne kategori...

Men ja, det er en "stump" kode - en ret stor stump, hvis det skal virke på næsten alle computere-setups og uendeligt stor, hvis det skal virke på alle... Hvilken flashplayer-version er nødvendig for at se dit indhold?

/Barklund
Avatar billede morrissey Nybegynder
28. november 2002 - 16:50 #4
IE 4+
Avatar billede barklund Nybegynder
28. november 2002 - 16:56 #5
IE er vist ikke en flashplayer, men en browser - eller tager jeg fejl :o)

Har ud lavet din flashfilm i Flash4-5-MX? er nok et bedre spørgsmål så...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. november 2002 - 21:16 #6
Hvis du anvender label navnet #Map i en frame, så vil flash lave et billede af framen. Billedet bliver lavet i det format, du har valgt under publish settings. Derefter kan du skifte billedet ud med dit eget gif billede i html filen.

/per
Avatar billede morrissey Nybegynder
29. november 2002 - 09:03 #7
Barklund: jeg troede du mente hvilken browser flashen skal være kompatibel i. Men okay.. jeg har exporteret den  til Flash5.