Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. november 2002 - 08:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern mail modtages og vidersendes til intern postserver

Kan jeg sætte en maskine/server op med ekstern IP adresse og Intern IP adresse.

Installere IIS+SMTP+DNS og så få al post der modtages vidersendt til en anden intern IP adresse?

Og findes der lige en tutorial eller lidt info om det?
Avatar billede sostack Nybegynder
28. november 2002 - 12:44 #1
Avatar billede wheeney Nybegynder
09. januar 2003 - 14:45 #2
Ja det er ikke noget problem... Du skal bare installerere RRAS på din W2K server og sætte den op som router. Derefter er det bare at definere hvorhen den skal sende det forskellige trafik. Dette gøres gennem NAT hvor du kan definere de forskelligedestinationer udfra protfiltrering. Ment på den måde at du kan tage al den trafik der kommer til f.eks. port80 og sende den til en intern adresse på dit netværk.

Du er bare nød til at vide lidt om routing, nat og dns inden du kaster dig ud i det.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. januar 2003 - 14:56 #3
sostack: det virkede efter lidt prøven frem og tilbage

Takker
Avatar billede sostack Nybegynder
09. januar 2003 - 15:05 #4
sbk >> Velbekomme! ;-]