Avatar billede zakria2 Nybegynder
27. november 2002 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl på opsætning af qmail

Hejsa, jeg har sat qmail op som der står i http://www.bsdpro.com/info.php?cat=mail&fileid=00007#article Men når jeg starter op får jeg fejlen fatal: unable to run tcpserver: file does not exist.
Når jeg så vil køre # /usr/local/etc/rc.d/misc-mail.sh får jeg fejlen: tcpserver: fatal: unable to bind: address already used. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Tusind tak på forhånd.
Avatar billede dank Nybegynder
27. november 2002 - 22:10 #1
har du installeret daemontools?`

"tcpserver: fatal: unable to bind: address already used."

^ Enten er det fordi du har en mailserver allerede, ellers også er det fordi den aligevel har startet noget af qmail i første forsøg.
Avatar billede postndk Nybegynder
27. november 2002 - 22:49 #2
har du stoppet din gamle mail server
Avatar billede zakria2 Nybegynder
27. november 2002 - 22:51 #3
1. daemon er. jeg kan se dens processes køre og qmails processes køre
2.tjaa aner desværre ikke hvordan man gør det (har kun kørt freebsd i en uge)

http://www.wazzupnsg.dk
Avatar billede zakria2 Nybegynder
27. november 2002 - 22:54 #4
har lige kørt
# ps -ax | grep tcpserver
# ps -ax | grep qmail
og de køre
Avatar billede zakria2 Nybegynder
27. november 2002 - 22:57 #5
har også lige åbent forbindelse med 25 og 110 de køre, tjek selv.
tror bare at jeg mangler søvne. men er der så nogen der kan fortælle mig hvordan jeg tilføjer bruger, domæner og helst via web?
tusinde tak
Avatar billede zakria2 Nybegynder
27. november 2002 - 23:47 #6
har fundet ud af det