Avatar billede cpo Nybegynder
25. november 2002 - 20:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Etablering af mindre IT-virksomhed

Jeg står og skal måske til at være med til at etablere en mindre IT-virksomhed, hvor vi bla skal designe web-sites. Vi har brug for et internt netværk + flatrate netadgang. Er det så ikke det bedste/billigste at etablere netværk med router med indbyggede switches (12-15 porte)? Eller skal man bruge en server? Det sidste tror jeg ikke er nødvendigt.
Avatar billede avlund Nybegynder
25. november 2002 - 20:38 #1
Hvis i har tænkt jer at designe websites, er det da ualmindeligt upraktisk ikke at have en server. Hvad vil i ellers teste jeres scripts på?
Avatar billede avlund Nybegynder
25. november 2002 - 20:39 #2
Men i kan teoretisk set godt klare jer uden. dog tror jeg at de fleste routere kun kører med 10 Mbps, så jeg ville investere i en switch oveni routeren og slutte computerne til denne og routeren i uplink.
Avatar billede avlund Nybegynder
25. november 2002 - 20:39 #3
Og det var vist et svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2002 - 20:41 #4
Hvis I vil lave et seriøst firma, som jeres kunder skal kunne tage alvorligt, så nytter det ikke at i sætter en kolegie/børneværelses løsning op uden sikkre og driftsikkerhed. I skal selvfølgelig have

En server: Ordentlig fildeling, så i ikke er afhængige af at alle altid er på arbejde. Et sted der tages backup, så jeg som kunde ikke risikere at midste min ordre eller miste min levering fordi den maskine mit arbejde ligger på går ned. Single logon så den mand der laver mit projekt ikke er afhængig af en maskine der måske går ned eller har virus eller andet. For jeres egen skyld, så i kan dele resourcer, kode og løsninger, så i undgår dobbeltarbejde og andet skit.

En firewall derer placeret mellem jeres router og jeres switvn, denne firewall skal have DMZ da i selvfølgelig er nødt til at have både en webserver og en mailserver der kan nås fra internettet. Hvis jeg som kunde skal betro jer mine data så i kan lave websystemer til mig, kræver jeg serlfølgelig at i passer ordentligt på det. Web, mail, og FTP er usikre tjenester og skal isoleres fra jeres produktionsmiljø. Dette gøres med DMZ.

En ordentlig switch. Det kan ikke betale sig at spare her i det lange løb. Køb nu er rigtig switch som kan bære de løsninger i vil lave og som har porte nok til at i kan sætte printere, web kameraer, flere maskiner på.

Kort sagt, så tænker i alt for småt til at få succes, med mindre det hele bare er for sjov og i alligevel ikke vil tjene penge