Avatar billede modec Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASUS P2L97-DS SCSI Problemer

Jeg har et lille problem med mit ASUS bundkort. Jeg kan starte maskinen op, og det kører fint i timer, uden problemer - lige pludselig crasher den - enten fryser eller genstarter. Når den så booter, står scsi-controlleren og leder efter enheder (som den plejer) men der går bare lang tid, herefter melder den \'scsi timeout\' og prøver igen, dette bliver den så ved med. Hvis jeg så slukker helt og tænder igen - virker alt igen....

- SCSI\'en er termineret korrekt
- Jeg kører Windows 2000
- Nyeste BIOS
- Controlleren er en Adaptec 7880
- Problemet var der også under NT4 (mener jeg)
- Der er 2 diske på controlleren

Nogle gode bud?
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:55 #1
Er det en mulighed for at computeren bliver for varm, og derfor rebooter?

Hvis det af en eller anden årsag er en af de scsi-enheder der er skyld i fejlen, så er det grund nok til at den kortsluter kortvarigt, men nok til at reboote computeren, dog uden at kunne finde den del der var skyld i uheldet.

Hvis du har muligheden så årøv at fjerne de scsi enheder du har og kør normalt med computeren, kommer fejlen ikke her er det en af scsi enhederne der er skyld i problemmet, (det kan selvfølgelig også være scsi controlleren) men prøv at sætte de forskellig enheder til en af gangen til fejlen dukker op.

En anden ting der kan være skyld i problemmet er din strømforsyning, bliver denne varm og ønsker den derfor ikke at give nok strøm, så \"dør\" din computer, under denne død, for strømforsyningen igen lov til at give nok strøm, men har fjernet muligheden at give strøm til din scsi. Og det er så derfor den ikke kan komme i kontakt med enheden.
Avatar billede modec Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:09 #2
Den er ikke særlig varm - det er et meget stort og åbent kabinet, med en strømforsyning på 300 watt ....

Men jeg kan prøve at sætte disk 2 til at være boot og fjerne disk 1 - og se om dette giver nogle ændringer...

Det vil jeg prøve sidst på dagen i dag...
Avatar billede kjalle Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:53 #3
Hvis du kører WY2K så slå check boxen hvor der står den skal genstarte ved fejl fra, se evt. i din event viewer og check ellers andre logs :o)

//Kjalle .o)
Avatar billede modec Nybegynder
13. oktober 2000 - 11:22 #4
Det vil jeg da prøve.