Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken køler er nødvedig ?

T-Bird 900
Abit KT7 Raid

Undskyld fejlen!

Hvilken køler er nødvedig for at clocke skidtet.
Hvilken køler er bedst pris/ydelse.

Har nogen erfaring med clockning af disse to stykker hardware.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:58 #1
Thermaltake Chrome Orb eller GlobalWin er de bedste kølere du kan få i øjeblikket!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:00 #2
Jeg har meget lille erfaring med det bundkort, mens tbirds ikke kan overraske mig mere. Når du siger hvilken køler der er nødvendig for at clocke lortet, er det jo lidt væsentligt at vide hvad du sigter efter at clocke den til.

Uanset målet er her en test af nogle forskellige high-end coolers til tbirds > http://hardocp.com/reviews/cooling/millennium/index.html

Herhjemme er det studiedata.dk - acdc.dk man skal have fat i angående de fleste af dem. Og mere til.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:02 #3
hov, glemte at sige testystem er en tbird1000@1100 på et KT7-RAID =)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:03 #4
glemte lige at sige, at prisen ligger fra 140 kr og op efter..svinger lidt alt efter hvor man handler. Chrome Orb findes i 2 udgaver! en \"silent\" med ca. 4500 omdrejninger/min og en lidt mere støjende på 5600 omdrejninger/min. Det giver sig selv at sidstnævnte giver den højeste ydelse.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:05 #5
Apropos hvis du overvejer en GlobalWin FOP32 med en delta fan på 38cfm, så den effektivt kaldes FOP38, så bemærk lige den fræser afsted med +47db - RET larmende.
Avatar billede only.at/kirk Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:10 #6
Fint nok alt sammen.
Jeg har hørt/læst at chrome Orb ikke kan modteres på min KT7 Raid, og med Golden Orb er der stor chanche for, at CPU\'en går i stykker.
Altså er der ikke så vildt mange muligheder tilbage.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:15 #7
Hvorfor katten afviser du mit svar? -Tjek spm. 28452 og se selv at den godt kan monteres på et KT7. Og det ry Orbs har fået holder ikke.. jeg kunne montere den uden problemer.