Avatar billede lundemann Nybegynder
24. november 2002 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Min hjemmeside

Hay all !

Jeg vil godt for første gang prøve at lave en hjemmeside ! Men hvor er det lettest at lave en ?
Og hvilke programmer skal jeg hente for at kunne lave den ?

Hjælp mig, vil godt bruge en stille dag til at lave den !
Avatar billede hossein Nybegynder
24. november 2002 - 13:51 #1
Avatar billede hossein Nybegynder
24. november 2002 - 13:52 #2
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
24. november 2002 - 13:52 #3
stones webwriter
www.stoneware.dk
det er et utroligt nemt at bruge og så er det gratis
Avatar billede joze Nybegynder
24. november 2002 - 13:56 #4
Af hosts kan www.h4f.dk, www.amok.dk og www.fastweb.dk anbefales.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
24. november 2002 - 13:58 #5
Avatar billede kalleferm Nybegynder
24. november 2002 - 14:00 #6
Du kan jo også bruge Microsofts Frontpage - det er ikke helt skidt, hvis du bare skal lave en simpel side. Nemt at gå til.
Avatar billede lundemann Nybegynder
24. november 2002 - 14:05 #7
Nogen steder hvor man kan ha en hjemmeside, uden at der f.eks. står .webbyen.dk, eller subnet.dk ??
Avatar billede spunk13 Nybegynder
24. november 2002 - 14:18 #8
så skal du nok regne med at betale..
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 14:19 #9
så skal du have et domain..
hvis du vil slippe for *.noget.dk
Avatar billede koed Nybegynder
24. november 2002 - 14:26 #10
Hvis det var mig der skulle starte forfra med at lave hjemmesider, og skulle finde et sted at ligge den ud, så ville jeg vælge www.amok.dk, Det er gratis, og det er noget der virker. Samtidig kan du også få uploaded dine filer med et ftp program. Jeg ved ikke hvor meget du er inde i det. Men det er klart det nemmeste. Jeg vil anbefale dig cuteftp, hvis du vil bruge et ftp program til upload. Det kan du hente gratis, fra f.eks. www.tucows.com eller www.download.com. Som kalleferm siger, så vil jeg også anbefale at du starter med Microsoft Frontpage. Men hvis du ikke har det, kan du også finde mange andre gode "gratis" programmer inde på www.download.com osv.

Held og lykke.

/koed
www.prime-design.dk
Avatar billede alsace Nybegynder
24. november 2002 - 14:30 #11
Hejsa Lundemann

Når det f.eks. er subnet, webbyen, geocites eller whatever der har din hjemmeside liggende bliver url'en også nødt til at pege på deres server. Derfor slipper du ikke for disse med mindre du selv investere i et webhotel.

Om du er villig til at bruge penge på det er selvf. din egen sag, men er det noget du går meget op i er det rent faktisk ikke så forfærdelig dyrt nu om dage. F.eks. kan du hos http://www.cliche.dk/ få dig et (ikke alt for fancy, men stadig et webhotel) for 1. kr om måneden (uden moms dog, men det kan stadig betales for de fleste).

Dog skal man også betale et engangsgebyr for at registrere et domæne navn, samt en årlig afgift. Disse afgifter afhænger lidt af hvilket slags domæne man registrere, men der kan ses nogle priser på Cliche's hjemmeside.

-Alsace

PS: Jeg kender ikke til Cliche personligt og skal ikke kunne sige om det er god service / andre skjulte betingelser (har kun kikket på deres website og kan huske dem som værende billige).