Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 13:13 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Tiscali nægter at give op!

Hej

Jeg har en købt en 256/128 forbindelse hos Tiscali. De første 3 måneder skulle der være dobbelt-hastighed, i følge tilbudet. Men.... Da det endelig kom op at køre, var det, i følge deres egen testfil, kun med 28 i downloadhastighed! Jeg ringede ind til deres kundeservice, hvor man ALDRIG kan komme i gennem til. Han sagde at den ville han lige sætte op. Fair nok, men det virkede stadig ikke. Jeg har endda prøvet at have alt hardware taget fra. Derefter skrev jeg en mail, og fik at vide at den var sat til 512/256. Men det var den jo ikke.

Hvad fanden kan jeg så gøre? De vil jo ikke forstå at den ikke kører den hastighed de mener. De 3 måneder er ved at være gået, men jeg har ikke haft dobbelt-hastighed....

Har jeg nogen rettigheder???

Mvh

Grosen
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:17 #1
Er det en routerløsning?
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 13:18 #2
ja
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. november 2002 - 13:19 #3
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:20 #4
Prøv at tjekke din router via telnet.
Jeg mener kommandoen er sh int wan0

Så kan du se den præcise config Tiscali har lavet.
Copy og paste den til en mail fx.
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 13:20 #5
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:23 #6
Jeg har en Tiscali 512/256 (som er ved at blive udskiftet til Telia) da jeg heller ikke gider Tiscali mere. DL er 56-57 Kb/s og UL er 26-27 Kb/s så det skal din også være..
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 13:23 #7
Tog lige den måling: I upload var den 113kb, men den kunne ikke teste download!
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:24 #8
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 13:24 #9
skrev du bare ovenstående i Telnet?
Avatar billede scz Nybegynder
23. november 2002 - 13:24 #10
Den test virker ikke...Jeg henter med 125kb/sek på en single isdn linje (dvs. max 8kb/sek)...
Avatar billede layer Nybegynder
23. november 2002 - 13:24 #11
Du køber et modem på EN hstighed, hvis du har købt 256(Den hastghed du bruger)/128(upload hastighed) Såp er den kun den hastighed, dvs. at du ca downloader med 25-30kbs hvis det er en hurtig server du downloader fra...

Køb en 512 forbindelse hvis du vil downloade med dobbelt hastighed, jeg forstår bare iokke at de kan reklamre med at et 256 downloader med 60kbs, hvor har du set det???????

PS. KØB ALTID TDC HVIS DET DREJER SIG OM INTERNET, Gode tilbud, God kundeservice, og så er der sjældent brok!!!
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
23. november 2002 - 13:25 #12
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:26 #13
"skrev du bare ovenstående i Telnet?" Ja du åbner en telnetforbindelse-logger ind-ved cbos skriver du ovenstående..
Avatar billede layer Nybegynder
23. november 2002 - 13:29 #14
_> HUb

Telia lukker snart deres internetafdeling....... De er også dyere end TDC, prøv f.eks www.boomtown.net (Du ungår ikke at se nogle af deres tilbud)
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:31 #15
>layer, Telia har lukket for tilgang for længst. Jeg var en af de sidste der fik et abbonnement..Deres net kører på standby til der forhåbentligt bliver skredet ind overfor TDC's monopolsvineri...
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2002 - 13:37 #16
hub:
Meget kan man sige om TDC, men deres internet ADSL løsning er det absolut bedste på markedet indenfor ADSL.
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 13:39 #17
>disky, ja måske, jeg er nu ret stædig og vil intet have med dem at gøre! Hos Telia får jeg 2 MB DL og 512 op til max. 650 pr. måned inclusiv fastnettelefonabonnement...Det kan TDC ikke slå..
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2002 - 13:46 #18
til gengæld for du dårlig kundeservice som man kan se her, dårligt fyldte newsgroups, og en hotline man aldrig kan komme igennem til.

jeg foretrækker kvalitet, jeg har en ProAccess 512/512 med fast IP og 0 problemmer de 2 år jeg har haft den !
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 14:40 #19
hvordan logger jeg ind på telnet.....?!
Avatar billede razzia Nybegynder
23. november 2002 - 17:20 #20
har du prøvet at ringe til deres support istedet for deres kundeservice 38147010
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. november 2002 - 17:22 #21
Avatar billede layer Nybegynder
23. november 2002 - 18:00 #22
Okey, men jeg vil stadig sige at TDC er bedst - for når telia er på så lavt neveu nu, er der næsten ingen service!
Avatar billede lassegj Nybegynder
23. november 2002 - 23:42 #23
Når man ringer på kundeservice, får man at vide man skal ringe til support. Det er også det jeg har gjort, jeg har bare skrevet forkert.
Avatar billede hub Nybegynder
23. november 2002 - 23:45 #24
Har du fået konfigurationen i din router (telnet)?
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. november 2002 - 00:18 #25
nope, kan ikke finde ud af hvilket password jeg skal bruge. Det er ikke Cisco!
Avatar billede hub Nybegynder
24. november 2002 - 01:29 #26
Du har fået tilsendt et password sammen med routeren eller rettere sagt, det plejer man. Hvis ikke du har dette password, vil du aldrig kunne ændre routerens opsætning..
Avatar billede lassegj Nybegynder
27. december 2002 - 10:02 #27
Pludselig en dag, var hastigheden sat op, underligt med Tiscali. Men nu virker det da, så må man bare se hvor længe det holder!
Avatar billede layer Nybegynder
27. december 2002 - 13:00 #28
jeg takker
Avatar billede cult Nybegynder
15. januar 2003 - 01:34 #29
layer: "Okey, men jeg vil stadig sige at TDC er bedst".... Jeg kan ikke være mere enig ;)
Avatar billede cult Nybegynder
15. januar 2003 - 01:35 #30
TDC er jo så faktisk også den udbyder med mindst klager i forhold til antal kunder.... tænk over den før i vælger udbyder. Sagde de på (tror der var) TV2 for et par måneder siden....(Ja, man hører om mange klager fra TDC, men tænk også lige over hvor mange kunder de har!!).