Avatar billede arnepedersen Forsker
22. november 2002 - 12:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af DVD Brændere

Jeg har læst at HP har nedsat prisen på DVD brændere, men at de ikke kan det samme som f.eks. SONY.
HP skulle kunne læse og skrive DVD+R, DVD+RW
Men Sony skulle kunne læse og skrive DVD+RW, DVD+R, men yderlig kunne skrive DVD-RW og DVD-R.
Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er SONY kan mere, eller hvad det reelt har af betydning.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. november 2002 - 12:46 #1
Hvis du anvender er af de gamle DVD drev, så kan en brænding tage op til 1,5 time. Så du skulle måske vente til de nye kommer til foråret.

/per
Avatar billede Chewie Novice
22. november 2002 - 12:57 #2
Jeg er ikke helt sikker men

Der findes vist 4 stander inde for DVD og fordelen ved SONY er at den kan brænde og læse alle 4 standarter !!
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. november 2002 - 13:02 #3
Der er tilbud på HP DVD 200i DVD R/RW 4,7 GB intern i Zitech til 2995 men den kan ikke skrive i - format. Er det noget problem?
Og prisforskellen på "skiver" som kan slettes er kun 15 kr, så kan det vel ikke betale sig at købe DVD+R frem for DVD+RW?
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 13:24 #4
DVD-R er vinderen af format-racet for 1-gangs DVD'er. Mens DVD+RW er det mest udbredte re-writable DVD-format der findes. Hvis du vil brænde engangs-dvd'er er det nok med en brænder der bare laver DVD-R, men vil du have genskrivelige plader, så du have DVD-RW. Og hvis du vil have begge dele - så du altså købe en Sony. DVD+R er ikke meget værd, den understøttes ikke af særlig mange DVD-drev eller afspillere.
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 13:25 #5
Og DVD-RW er noget juks fordi det tager en evighed at slette fra diskene, mens DVD+RW kan tømme en hel DVD på under et minut.

And that, as they say, is that.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. november 2002 - 13:40 #6
Det kan god være jeg er lidt gumpetung, med skal dit svar forstås på den måde at omtalte DVD brænder er ok - og et godt køb, som kan bruges mange år frem - og at formatet + er det mest brugte.
Og endeligt at Sony er stort set alene om - format inden for DVD?
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 14:21 #7
DVD+RW er det mest brugte re-writable format. Mens DVD-R afgjort er vinderen inden for engangs-skiver.
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 14:22 #8
HP's brænder kan IKKE skrive DVD-R og derfor kunne jeg ikke finde på at købe den.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. november 2002 - 17:07 #9
Jeg har i dag fået en uopfordret mail (spam??) med tilbuid på DVD Professional. Aner ikke, hvad det indeholder. Prøv at se dette spm., hvor madizone også har svaret.
http://www.eksperten.dk/spm/286539