Avatar billede thrill Nybegynder
21. november 2002 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet over el-kablerne ?

Er der en som har et link til ydeligere info vedr. internet over el-kablerne, eller anden nyttig info ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
21. november 2002 - 20:27 #1
I Randers kan de vist få ekstremt hurtigt internet til en 4.-del af hvad bredbånd koster..

Mere præcist ved jeg ikke
Avatar billede ullum Praktikant
21. november 2002 - 20:28 #2
det havde de da gang i i sverige på et tidspunkt hvad blev der af det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 20:34 #3
Her er noget om Hjemme lan via el-kablerne: http://plugtek.com/whitepapers_nm.shtml
Avatar billede eyvind Seniormester
21. november 2002 - 20:34 #4
Hej
Jeg glæder mig også til mere info om dette emne - lyder spændende.
Eyvind.
Avatar billede hub Nybegynder
21. november 2002 - 20:36 #5
http://www.mediawatch.dk/enews.asp?art=12561 her er lidt.. Men det er nok vilde uopfyldelige fremtidsvisioner, eftersom TDC skal have sine altid grådige fingre i det...:-(
Avatar billede thrill Nybegynder
21. november 2002 - 20:46 #7
Der var noget om emnet i TV idag, men jeg nåede ikke at se ret meget af det, derfor dette spg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 20:48 #8
hub>> Nu får vi jo et frit elmarked her til nytår så kan du jo vælge selskabet der ikke bruger TDC!

thrill>> Det er så vidt jeg har forstået stadig forbundet med lidt problemer at få det til at virke og det er meget afhængigt af afstanden til "centralen" lige som ADSL via telefon linier!
Avatar billede hub Nybegynder
21. november 2002 - 20:54 #9
>james, bare det var så enkelt. Problemet er, at TDC hidtil har ignoreret alle andre firmaers forsøg på at kapre netkunder. Dette tiltag er så truende at de gider at reagere. Og de er desværre meget stærke både politisk og økonomisk. Jeg er derfor bange for at TDC - i vanlig arrogant stil - sætter sig på dette tiltag og monopoliserer det også, frit elmarked eller ej...Og så skal vi brugere malkes igen, specielt nu da TDC's anden pengemaskine, modemmet, er på vej ud...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. november 2002 - 21:00 #10
Her er mer info:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5895
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=811
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=572

Hub>> Du kan jo købe din strøm i tyskland og få internet forbindelsen leveret den vej. I fremtiden må vi se ud over vores egne grænser!
Avatar billede thrill Nybegynder
19. marts 2003 - 19:12 #11
Det lader til at det vil tage laaaand tid for vi kommer til at køre 10mbit som de er så heldige at gøre i Sverige....