Avatar billede mcblofeld Nybegynder
19. november 2002 - 16:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Dansk stavekontrol

jeg bruger Word 2002 og kan ikke bruge stavekontrollen på dansk da filen mangler. Der er tale om henholdsvis

mssp.3DA.dll    og    mssp.232.dll

Hvor finder jeg denne fil til stavekontrol og synonymordbog på dansk, og hvorledes skal den indstalleres.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:00 #1
hmm, jeg har også word 2002 og begge dele virker fint hos mig, men de to filer du skriver om ligger ikke på min computer.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
19. november 2002 - 17:01 #2
DU kan bruge de stavekontrol's fra ældre word-editorer - men jeg kan ikke huske hvor du kan få dem henne.
Og som regel er der en ReadMe med, så du ved hvordan du skal installere den/dem
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:05 #3
mcblofeld: Er du helt sikker på at det er de rigtige navne du har skrevet? Jeg kan ikke finde noget om det ved at søge på nettet/microsofts hjemmeside.

benjamins69: Der laves jo hele forbedringer til stavekontrollen, og derfor er der ingen grund til at ligge en ældre version ind
Avatar billede mcblofeld Nybegynder
19. november 2002 - 17:08 #4
problemet er at mit word 2002 er en amerikansk version og derfor har jeg ikke de danske filer. Ved i derimod om de kan downloades et eller andet sted?
Avatar billede mcblofeld Nybegynder
19. november 2002 - 17:10 #5
kan man opdatere stavekontrollen til dansk på microsoft.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:12 #6
mvblofeld: Her kan du finde filerne:

http://www.bokaj.dk/eksperten/mcblofeld/mssp3da.zip
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mssp232 ->

(1)Klik på "Klicka här för att gå till nerladdningen av mssp232.dll
Click here to go to the download of mssp232.dll

(2) Scroll ned og klik på "Click here to download mssp232.dll"

(Der skal ikke være punktum i navnet du har angivet)
Avatar billede mcblofeld Nybegynder
19. november 2002 - 17:15 #7
hmm, nu har jeg lige afvist at give pointene til dig. Kan jeg goere det alligevel
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:17 #8
Det ser ikke ud til at der findes opdateringer til andet end den engelsk stavekontrol.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:19 #9
Når du har hentet filerne, skal de vist pakke lægge ind i denne mappe: c:\programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Proof  og så skulle det virke

Jeg poster bare dette som et svar, så skulle du kunne acceptere igen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:19 #10
rettelse: Når du har hentet filerne, skal du vist bare lægge ind i denne mappe:
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2002 - 17:32 #11
hhmmmm... efter hvad hjeg var bevist om er det noget man betaler sig fra altså divers stavekontroller på forskellige sprog med mindre man kører professionel edition.... men kun noget jeg mener at have hørt
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:35 #12
questis: Jeg skal ikke kunne udelukke det, men jeg har word2002, og så vidt jeg ved er det da ikke en pro edition. Og jeg har da mulighed for at vælge dansk, engelsk, tysk, spansk osv. i min stavekontrol.
Avatar billede ctacta Nybegynder
19. november 2002 - 17:42 #13
Nej nej nej, du kan købe og bruge Profing Tools 2002 til din Office XP.
Der er blandt ca. 30 sprog dansk ord- og synomymordbog.

Det er IKKE lovligt at distribuere de dll'er I har lagt på et site!!!!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 17:50 #14
ctacta: nå ok, men de findes jo mange steder på nettet
Avatar billede hcma Novice
19. november 2002 - 17:57 #15
Der ikke dansk stavekontrol i den englsk/amerikanske udgave.
Du skal investere i Microsofts Proofing Tools, der er et næsten komplet sæt med sprog.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 18:09 #16
catbody: Men der er da engelsk stavekontrol i den danske
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2002 - 19:42 #17
mcblofeld: Hvad finder du ud af ?
Avatar billede jkrons Professor
19. november 2002 - 21:55 #18
Der er engelsk og tysk stavekontrol i den danske version. Så vidt jeg husker fransk og tysk i den engelske. Det er ikke tilladt at kopiere filer fra en installation til en anden (selv om det kan gøres). Man skal investere de 6-800 kr. i Proofing Tools.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
20. november 2002 - 14:18 #19
Jeg kan ikke se hvad der er galt i at kører en stavekontrol fra Office 2k... Der er næsten ikke nogen forskel fra den til de nyeste...
But hey - it all up to you!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. november 2002 - 14:55 #20
mcblofeld: Er det ikek tid til at lukke?
Avatar billede benjams69 Nybegynder
26. november 2002 - 16:45 #21
åbenbart ikke... =)
Avatar billede coolpet Nybegynder
11. marts 2008 - 15:07 #22
jeg har samme problem men bare med engelsk og tysk ... nogle der kan hjælpe