Avatar billede gandalph Nybegynder
19. november 2002 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firmalogo på indkøbsrekvisition

Vores firma printer indkøbsrekvisitioner ud gennem Concorde XAL i et ganske specielt format. Dette format må ikke ændres. Der skal dog sættes et firmalogo på indkøbsrekvisitionen. Dette gøres i øjeblikket ved at printe rekvisitionen ud på et fortrykt brevpapir som herefter faxes til vores leverandør.
Vi ønsker en løsning hvor firmalogoet flettes elektronisk med indkøbsrekvisitionen, og herefter sendes til vores faxserver.
Faxdelen mener vi at have styr på, men hvordan får vi flettet de to andre dokumenter?
Avatar billede gandalph Nybegynder
19. november 2002 - 14:06 #1
Vores firma printer indkøbsrekvisitioner ud gennem Concorde XAL i et ganske specielt format. Dette format må ikke ændres. Der skal dog sættes et firmalogo på indkøbsrekvisitionen. Dette gøres i øjeblikket ved at printe rekvisitionen ud på et fortrykt brevpapir som herefter faxes til vores leverandør.
Vi ønsker en løsning hvor firmalogoet flettes elektronisk med indkøbsrekvisitionen, og herefter sendes til vores faxserver.
Faxdelen mener vi at have styr på, men hvordan får vi flettet de to dokumenter?
Vi har prøvet at skrive fra XAL til en tekstfil, men ikke alle printkoder udelades når XAL kører under Win XP, og der må selvsagt ikke være printkoder i et dokument der skal sendes ud af firmaet. Findes der et program der kan fange en spool fil fra Concorde XAL og konvertere den til en grafik fil el.l?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. november 2002 - 14:36 #2
Hvorfor skal printkoderne udelades? Det er noget du skal programmerer dig ud af, ved at lave et konvertingsprogram.

/per
Avatar billede janborup Praktikant
21. november 2002 - 23:21 #3
Hej

Det kan godt være at min løsning koster lidt penge, men tro mig - det er alle pengene værd.

Prøv at hente programmet FinePrint på adressen www.fineprint.com
Dette program installerer som en printerdriver som kan gøre denne fine ting.

Når programmet er installeret skal du gøre 2 ting:
1) Åben et Excel regneark, og lav rammer, logoer, faste tekster, lige som det passer dig, og udskriv det til denne FinePrint 2000 driver.  Ved udskrivning vælg der fanen "Forms" og gem det print du har lavet fra Excel som f.eks. "Faktura".

2) Udskriv nu et eller andet fra Concorde XAL til FintPrint driveren, og vælg at flette med formen "Faktura" og voila.... den fineste Faktura kommer ud.

Et ekstra bonus er at man i programmet man fundstændigt selv kan bestemme hvilken printer det skal komme ud på.

Mvh. Jan
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. december 2002 - 17:40 #4
De faxservere jeg kender har da muligheden for at man kan vælge fordefinerede formularer, f.eks. med logo mm. (f.eks. GFI fax)
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 11:35 #5
Du kan også bruge en serverbaseret løsning, der hedder LaserNet. Her kan du desuden få konverteret faxen til pdf og afsendt automatisk til en mailadresse, som blot skal noteres på leverandørens stamkort.
Se mere på www.efstech.dk