Avatar billede jesperf Nybegynder
18. november 2002 - 21:45 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

kalender udskrevet i en rapport med tilhørende data

Mit spørgsmål går på et løsningsforslag til hvordan man kan lave en årskalender med måneder som kolonner og uger nedenunder hver månede som rækker. Ugerne skal angives med deres ugenummer. I uge-felterne skal der kunne optræde opsummeret tal fra en database tabel med f.eks følgende felter: ID, Date/Time, Number.
Avatar billede mugs Novice
18. november 2002 - 22:31 #1
Når du vil have data både lodret (måneder) og vandret (uger), kan du i Access kun lave det so en krydstabuleringsforespørgsel. En sådan forespørgsel kan du dog ikke opdatere, så dine data mÅ komme et andet sted fra f.eks en formular.

M.h.t. oprettelsen af af kalenderen, kan du ved hjælp af en løkke oprette en valgfri periode blot ved at taste 2 datoer i et par inputbokse.

Jeg har vagt iaften og kommer ikke hjem før TIR eftermiddag, men jeg hsar et eksempel på oprettelsen af kalenderen. Den er i Access97, men fungerer også i 2000 og XP. Blot læg din e-mail hvis du vil have den.
Avatar billede jesperf Nybegynder
18. november 2002 - 22:40 #2
ja tak,
friis@e-box.dk
Avatar billede henrik13 Nybegynder
18. november 2002 - 22:40 #3
>mugs Den vil jeg også gerne havde tilsendt.
oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik
Avatar billede nih Novice
18. november 2002 - 22:53 #4
Jeg har sendt et eksempel, dog uden beregninger, mere opsætning.

Niels
Avatar billede jesperf Nybegynder
18. november 2002 - 23:29 #5
>> mugs
Tusind tak

Det ser meget intersant ud db du maile!!

Jeg kan se du ikke har lavet det på baggrund af en krydstabuleringsforespørelse, som du skrev i svaret, men blot en table, hvor du så formater datofeltet ud i måned, uge, arbejdsdage mm i selve rapporten. Smart!!

Det tror jeg helt sikkert jeg kan bruge til noget.

Tusind tak for eksemplet
Avatar billede jesperf Nybegynder
18. november 2002 - 23:34 #6
Ups

Jeg forvekslede mugs og nih med hinanden. Det var jo nih, der sendte mig den gode eksemple db, jeg troede det var mugs der sendte den.
>> mugs kan du videresende de velfortjente point til nih på en eller anden måde, men mindre du selvfølgelig kan stille op med bedre!! :-)

/Jesper
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. november 2002 - 00:00 #7
>nih

Den vil jeg også gerne havde tilsendt.
oz1bua@wanadoo.dk

Vh Henrik
Avatar billede mugs Novice
19. november 2002 - 06:43 #8
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. november 2002 - 07:20 #9
Er det muligt at få lov til at se de nævnte eksempler ?  Jeg er ved at rode med noget vagtskema og der skal jeg også bruge nogle kalenderfunktioner.

hugo.work@bigfoot.com
Avatar billede pecl Nybegynder
19. november 2002 - 08:00 #10
>nih
Jeg kunne også godt tænke mig at se dit eksempel - da jeg tit har brug for en kalenderfunktion.
pecl@mail.dk
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. november 2002 - 08:07 #11
Jeg har tænkt på om man burde foreslå eksperten at oprette et filbibliotek hvor man kunne uploade den slags eksempler så andre kunne få fingre i dem også hvis de vel og mærke er offentligt tilgængelige.

Hvem ved hvordan man sender sådan et forslag til webmasteren ?
Avatar billede nih Novice
19. november 2002 - 08:36 #12
Sendt, sendt, sendt :)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. november 2002 - 08:37 #13
Mange tak
Avatar billede nordjyden Nybegynder
19. november 2002 - 09:29 #14
Hej Niels.
Vil du også sende den til nordjylland.
kvi@oncable.dk
Avatar billede mugs Novice
19. november 2002 - 11:10 #15
Og til Sønderjylland?
mugs@mail.dk
Avatar billede pecl Nybegynder
19. november 2002 - 11:37 #16
>nih
Tak for db'en - men den er åbenbart beskadiget. Den kan ihvertfald ikke åbnes. Vil du have ulejligheden med at sende en ny.
Per.clemensen@hvalsoe.dk
Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
19. november 2002 - 15:43 #17
Hej Niels,
Hvis du sender en til Glostrup også, så er store dele af landet dækket.
Min adresse er j.palle.andersen@get2net.dk

På forhånd tak....
JPalleAndersen
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. november 2002 - 21:14 #18
Til nih og mugs.
Tak for tilsendte.
Vh Henrik
Avatar billede hekla Nybegynder
19. november 2002 - 22:02 #19
Det var bestemt også noget, som kunne bruges i Århus. Kan jeg også få et eksemplar?
hekla@dadlnet.dk
Avatar billede juks Novice
20. november 2002 - 08:21 #20
vil da gerne se din kalender funktion
help@mail.dk
Avatar billede r_becker Novice
20. november 2002 - 08:50 #21
hej mugs
må jeg også gerne få den. (o;
Rickie@skeeknejde.dk
Avatar billede r_becker Novice
20. november 2002 - 10:17 #22
undskyld, jeg overså lige at det var niels.
Niels må jeg også godt få den...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2002 - 10:49 #23
Hej Mugs og Niels
Hvis ikke I har noget imod det, kan yderligere interesserede få lov at hente de 2 eksempler på en af mine websites

http://www.alco.dk/user/hugo/kalender + noget mere som jeg først publiserer hvis I begge giver lov.
Avatar billede nih Novice
20. november 2002 - 11:49 #24
Jeg har intet imod at du publiserer mine eksempel på din webside, især ikke hvis du har forbedringer til den.

Niels
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2002 - 11:51 #25
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2002 - 11:51 #26
PS:  Det er din udgave - jeg har ikke rettet noget.
Avatar billede mugs Novice
20. november 2002 - 12:03 #27
hugopedersen -> Stort set alt hvad jeg har lavet af eksempler i Access er lavet "på bestilling" af min arbejdsgiver i forbindelse med andre projekter.

Min arbejdsgiver har betalt for dette arbejde i form af arbejdstid, og er ikke interesseret i (læs: vil ikke tolerere), at disse eksempler ligger offentlig tilgængelig.

Jeg har fået lov til at sende eksempler lavet i arbejdstiden fra mig til dig, på samme måde som jeg har fået hjælp her på sitet.

Uanset at der ikke er copyright på koder i Access, tilhører disse eksempler min arbejdsgiver idet denne har betalt.

Hvilket jeg håber alle vil respektere.

Eksemplet med kalenderen er dog noget jeg har lavet hjemme, og det må gerne publiceres.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2002 - 12:08 #28
>mugs
Det er så hermed gjort.  Som nævnt i tidligere kommentar, burde der være en mulighed for at man kunne publishere sådanne filer her via experten, men.....

http://www.alco.dk/user/hugo/kalender/mugs.zip
Avatar billede mugs Novice
20. november 2002 - 12:24 #29
Enig.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
27. juli 2005 - 17:41 #30
hm. links virker ikke mere, er det muligt at få tilsendt en version?

hommelgaard@gmail.com
Avatar billede mugs Novice
27. juli 2005 - 17:51 #31
Hvis du mener mit eksempel, så har jeg den ikke mere - Beklager.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. juli 2005 - 10:18 #32
Jeg skal lige checke der hjemme om ikke jeg har en kopi af det gamle website til at ligge et sted.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. juli 2005 - 01:11 #33
Har desværre ikke kunnet lokalisere filen.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
03. august 2005 - 07:38 #34
ok- ellers tak!