Avatar billede aaaassss Nybegynder
18. november 2002 - 09:27 Der er 5 kommentarer

Modellering af 3d tegnefilms fugl

Hej allesammen, jeg har fået en opgave på teknisk skole. Jeg har besluttet mig, at lave et still billede af en fugl og en animation af en fugl.
Jeg ville høre om, der var nogen steder på nettet, hvor man kan få et grundkursus til modellering i MAYA.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. november 2002 - 11:05 #1
Hvorfor lige i MAYA?

/per
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
18. november 2002 - 11:12 #2
Fordi Maya er det eneste rigtige at bruge ;D

Tjek 3DBuzz.com der er masser af tutorials.
Download også deres gratis Video Tutorials, det får du meget ud af.
Og så se lige hurtigt denne danske tutorial igennem der hjælper dig med at komme ind i Maya:
http://www.maya3d.dk/Tutorials/MayaNewbie/MayaNewbie.htm

Et rigtig fedt link er dette:
http://www.bk.tudelft.nl/informatica/toi/flash/_refguide/refguide_interface.html

Du skal bare gå rundt i Edit Polygon og Polygon menuerne og læse om hvad de forskellige ting gør.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
21. november 2002 - 17:46 #3
jeg er er ikke helt enig med mikkeljans. Maya er godt, men på grund af den overvældende mængde af funktioner i programmet er det faktisk ret elendigt til begyndere! prøv i stedet at gå ind på www.wings3d.com og download programmet. Herre let at gå til og en masse tuts. (flere og flere) Derefter kan du gå ind i et eller andet program og animere fuglen, da programmet kan gemme i 3ds og obj format!!!!
Håber det hjælper.
Avatar billede blikspand Nybegynder
27. juni 2003 - 22:15 #4
Well, nu er jeg selv nybegynder (siden Januar, ca.), og har efter få startvanskeligheder været meget glad for Maya. og efterhånden som man lærer mere, bliver man jo vild med programmet. Angående tutorials, er www.digital-tutors.com fænomenalt. Mange how-to-videoer, jeg har selv lært utroligt meget derfra.
Avatar billede magnusn Nybegynder
25. juli 2003 - 21:44 #5
Alias (forhenværende Alias|Wavefront) har og en hjemmeside www.alias.com med en masse film som forklarer så godt som alle værktøjer i små hurtigt streamende flash film :)

Magnus Nielsen aka. (B-HOLM)