Avatar billede guddo Nybegynder
17. november 2002 - 16:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fail i Apache

Hej, jeg har brug for lidt hjælp her med apache :)

Jeg har installeret apache og det kører fint, men når jeg så installerer php til apache og ændre httpd.conf fra

...ocs/dummy-host.example.com
#    ServerName dummy-host.example.com
#    ErrorLog logs/dummy-host.example.com-error_log
#    CustomLog logs/dummy-host.example.com-access_log common
#</VirtualHost>

til:

...ocs/dummy-host.example.com
#    ServerName dummy-host.example.com
#    ErrorLog logs/dummy-host.example.com-error_log
#    CustomLog logs/dummy-host.example.com-access_log common
#</VirtualHost>

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

Altså smækker 2 linier på som står i installationen, så kører min apaxhe ikke. Når jeg åbner den siger den: "The requested operation has failed!"

Og med det samme jeg fjerne de liner kører det fint igen ? Hvad kan det være ?
Avatar billede hrboom Nybegynder
17. november 2002 - 17:16 #1
er det apache2 eller apache1?
Avatar billede guddo Nybegynder
18. november 2002 - 09:13 #2
Det ved jeg ikke! Det nyeste man kan downloade på Apache's hjemmeside vel ?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
18. november 2002 - 09:14 #3
Det er vigtigt at vi ved hvad version af Apache du har
Avatar billede guddo Nybegynder
18. november 2002 - 09:26 #4
Avatar billede neproxi Nybegynder
21. november 2002 - 12:09 #5
Har lige haft samme problem på en maskine da jeg tilføjede php det er ummidelbart fordi der er en fejl i den php der er som gør at det ikke vil køres som et modul i den version der er på php's side.
Men fandt en lidt ændret version og lagde ind (kan desværre ikek huske hvor) som løste problemet
Avatar billede guddo Nybegynder
21. november 2002 - 13:34 #6
hmm... du kan slet ikke huske hvor vel ?
Avatar billede neproxi Nybegynder
21. november 2002 - 14:55 #7
Er ikke sikker har ikke adgang til den maskine jeg satte det op på lige nu men http://snaps.php.net/win32/php4-win32-latest.zip kan muligvis gøre tricket ellers mener jeg at det skulle kunne rettes ved at bruge den nyeste development pakke af php...
Avatar billede neproxi Nybegynder
21. november 2002 - 14:57 #8
btw. husk at kopiere php4ts.dll ind i c:\[os dir]\system32\
Avatar billede guddo Nybegynder
22. november 2002 - 14:40 #9
prøver det lige, men først næste weekend :(
Avatar billede guddo Nybegynder
30. november 2002 - 16:37 #10
Har prøvet det, og det virker stadig ikke :(

Har virkelig brug for det...
Avatar billede guddo Nybegynder
30. november 2002 - 21:33 #11
www.webcafe.dk hjalp mig, og har fået det til at virke :)