Avatar billede jumlie Nybegynder
17. november 2002 - 11:48 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

CD

Hvordan laver man nemmest og pænest en cd?
Ønsker en grundig beskrivelse så selv en "nybegynder" kan
finde ud af det.
Avatar billede donwang Nybegynder
17. november 2002 - 11:51 #1
Med en brænder?
Avatar billede larve Nybegynder
17. november 2002 - 11:56 #2
en brænder og nere burning room
www.download.com ?
Avatar billede prodic Mester
17. november 2002 - 11:56 #3
http://www.proeffect.com/tutorials/tutorials.php?id=ps26

Det er selve princippet - så er det jo op til dig at gøre den pænere.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2002 - 11:57 #4
donwang og larve: Prøv lige at se hvilken kategori spørgsmålet er stillet i. Så har det nok ikke så meget med nero at gøre. vel
Avatar billede prodic Mester
17. november 2002 - 12:08 #5
jakobclausen->Ro på :)
At spørgsmålet er oprettet i den forkerte kategori sker jo så tit - bare se på Fri Debat og Eksperten-kategorierne.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2002 - 12:11 #6
prodic: Det har du ret i. Men derfor behøver man ikke tro at alle gør det
Avatar billede hcma Novice
17. november 2002 - 12:57 #7
Uddyb!
er det en tegning / et billede af en blank cd-skive, en cd-skive med noget grafik på o.s.v.
m v h
Catbody
Avatar billede jumlie Nybegynder
17. november 2002 - 13:09 #8
Catbody-> Det skal være en tegning/billede af en blank cd-skive. Den skal se så realistisk ud som muligt. synes ikke at linket som Prodic har skrevet er godt, idet det ser ret amatøragtigt ud og jeg er desværre ikke dygtig nok selv til at finpudse det. Har du nogen forslag?
Avatar billede prodic Mester
17. november 2002 - 13:51 #9
jumlie->Hvis du laver din gradient lidt pænere end det er tilfældet på proeffect.com, og sænker opacity'en på de layers hvor dine gradients er, så er resultatet straks noget andet.
Der er heller ingen grund til at lave f.eks 4 gradients i samme opacity, du kan sagtens lave dem forskellige for at opnå "spejl-effekten".
Avatar billede prodic Mester
17. november 2002 - 13:53 #10
Det var oprindeligt den her lektion jeg ledte efter :
http://www.thinkdan.com/tutorials/photoshop/compactdisc/

Den er lidt pænere :)
Avatar billede hcma Novice
17. november 2002 - 14:36 #11
Jeg kan ikke udmiddelbart komme på noget bedre end prodic's sidste link.
Og dine gradients kan du jo lave efter behov og evt. sætte nogle lyseffekter ind.
mvh
Catbody
Avatar billede jumlie Nybegynder
17. november 2002 - 15:53 #12
Det sidste link kender jeg godt, men mange af de øvelser der er på dette site er ikke særlig godt beskrevet. "professionelle" som jer finder sikkert ud af det selvom at der mangler en oplysning, men jeg har allerede siddet og brugt timevis på denne øvelse fordi der mangler info bl.a. omkring hvilket lag man skal bruge osv. Derfor håbede jeg på at nogen kendte en der er bedre beskrevet.
Avatar billede prodic Mester
17. november 2002 - 16:40 #13
Jumlie->Hvis du forsøger dig frem, og så fortæller hvor det præcist går galt for dig i thinkdan's lektion så skal jeg se om jeg kan uddybe det for dig.
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 10:00 #14
Prodic-> Jeg er nu kommet til pkt.4.
        Mit første problem er at jeg ikke kan få gradienten ordentlig.
        Farverne bliver ikke jævnligt fordelt? På thinkdan.com står der at man skal bruge transparent rainbow og transform + skew og på proeffect.com at man skal bruge spectrum og transform + perspective. Jeg har prøvet begge uden et godt resultat. Har du nogen gode fif?
Avatar billede prodic Mester
18. november 2002 - 10:17 #15
Hvis du bruger Transparent Rainbow, og fordeler din gradient over hele billedet - bliver dit farveforløb så ikke jævnt fordelt?
Når de først er jævnt fordelt, så skal de bare tilpasses med skew/persective så den venstre side starter i midten og vokser sig ud af imod den højre side(som i lektionen).
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 10:25 #16
Det er ikke jævnt fordelt når jeg har tilpasset med skew.
Jeg har tilpasset ligesom i lektionen.
Avatar billede prodic Mester
18. november 2002 - 10:28 #17
Jeg skal lige være med - hvad mener du præcist med "jævnt fordelt"?
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 10:35 #18
Ligner ikke længere en regnbue. Halvdelen af gradienten er f.eks. rød og resten så fordelt med farverne blå, grøn osv. ligesom i en regnbue.
Avatar billede prodic Mester
18. november 2002 - 10:39 #19
Det vil sige, at f.eks toppen primært er rød eller hvad?
Avatar billede jumlie Nybegynder
18. november 2002 - 11:08 #20
Ja, toppen er primært rød. Jeg kan se at jeg har mange flere håndtag at trække i. Jeg har syv og i lektionen er der kun 4.
Når jeg trækker i nederste venste håndtag og op mod midten er der ingen problemer med gradienten, men det er når jeg skal trække i det øverste venstre håndtag og ned mod centrum at jeg slet ikke kan styre håndtagene ( 3 stk i alt).
Avatar billede prodic Mester
18. november 2002 - 16:00 #21
Hvis du bruger Skew, så skal du faktisk kun bruge det nederste håndtag i venstre hjørne, og det øverste håndtag i venstre side.
Resten skal du sådan set bare glemme.
Begge håndtag skal hives ind imod midten, så de mødes ude i venstre side.
Derefter ville jeg vælge at Apply dine ændringer, og bruge Transform->Scale for at rykke dem ind imod midten.
Så skal du kun fokusere på 1 håndtag fremfor 3.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 16:02 #22
Hvorfor ikke tage et billede af en CD? Der er vel ingen grund til at gå over åen efter vand
Avatar billede jumlie Nybegynder
22. november 2002 - 11:12 #23
Prodic-> Jeg har været syg - derfor denne sene tilbagemelding. Dit sidste forslag har gjort at det nu fungerer. Jeg er kommet til punkt 8:
Hvis jeg holder ctrl nede samtidig med jeg trykker på create new layer, så opretter den blot et nyt lag og ikke et adjusment layer?
Hvis jeg i stedet bruger layer + new adjustment layer + hue/saturation og aktiverer "group with previos" og bruger den indstilling i hue/sat som der står jeg skal,  så bliver cd´ens farve rød/brun?
Avatar billede jumlie Nybegynder
27. november 2002 - 13:16 #24
Prodic-> Ligeså vel som det er spørgerens pligt at afslutte et spørgsmål, vil jeg også mene at det er din pligt som svarer, at afslutte i stedet for blot at ignorere. Du har tidligere skrevet at du er ligeglad med pointene og at tilfredsstillelsen for dig ligger i at hjælpe andre. Hmmmmm, det hænger vist ikke helt sammen. For mig ser det mere ud som om at du går efter de hurtige point.
Avatar billede prodic Mester
27. november 2002 - 14:13 #25
Jeg ved ikke om du er bekendt med det fænomen på Eksperten.dk der går på, at der ofte ikke udsendes mails til de deltagende parter i diverse spørgsmål eller i ny-oprettede spørgsmål i kategori hvor brugerne deltager.
Men det er faktisk tilfældet at der ofte mangler mails enten fra spørgsmål eller ved indlæg i spørgsmål hvor man deltager.

Det sidste jeg hørte fra dette spørgsmål(udover afvisning d.d.) var mit eget indlæg 18/11.

Det er din subjekte holdning, at jeg går efter de hurtige point. Det vil jeg ikke engang debatere for ikke at følge strømmen af irrelevante indlæg på E. og yderligere forværre standarden.
Hvis du føler en trang til at debatere det, så kender du min mail-adresse - og det står dig frit for at benytte den hvis trangen bliver for stor.
Det faktum at jeg har en del point er mig sådan set underordnet - jeg har intet at bruge dem til og om jeg får flere eller ej er mig ligegyldigt.

Såfremt at du føler, at du har brug for yderligere hjælp med dit problem - så siger du bare til, så finder vi nok en løsning på problemet i dette tilfælde også.
Hvis du føler dig så trådt på du ikke yderligere vil benytte dig af min hjælp, så er det dit valg. Og dit valg respekterer jeg fuldt og fast såfremt det er tilfældet.
Underret mig dog hvis det er tilfældet - så undgår jeg at svare på dine kommende spørgsmål og lader dig være i fred.