Avatar billede celinder Nybegynder
15. november 2002 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

login via phpadmin

jeg har mysql hos mit webhotel, jeg kan ikke logge ind via phpmyadmin på fra min stationære computer. Jeg kører win2000 prof. Det underlige er at jeg fra min bærbare godt kan logge ind, den køre winxp. Jeg har adsl hos cybercity, og har prøvet at skifte lan ip adressen ud men det virkede ikke får stadig følgende fejl:

MySQL returnerede:

Access denied for user: 'celinder@localhost' (Using password: YES)
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2002 - 14:42 #1
Lyder som forkert password.
Avatar billede justdoit Nybegynder
15. november 2002 - 16:56 #2
Du har husket at bruge det kodeord som du har fået sendt af din udbyder??
Avatar billede celinder Nybegynder
15. november 2002 - 17:51 #3
det er jo ikke passwordet der er problemet, da jeg kan logge ind fra alle andre computere, undtagen min stationære. og jeg har tjecket passwordet mange gange det er rigtigt............... hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
15. november 2002 - 19:51 #4
Det første, der undrer mig, er at der står "localhost" i din fejlbesked. Det tyder jo på, at den bruger kun har adgang fra samme computer - altså lokalt på serveren. Husk at oprette brugeren med host=%, så han kan logge ind alle steder fra. Husk også at bruge samme sikkerhed i config-filen på dine computere. Du har jo to installationer af phpmyadmin, og de er måske ikke ens. Det mest simple er at vælge "cookie" under sikkerhed.
Avatar billede celinder Nybegynder
16. november 2002 - 14:38 #5
jesper det er meget godt, det du siger...... men det er ikke mig det er mit webhotel der køre det, og det er kun den ene computer jeg har der laver lort, alle andre kan godt. Det er totalt underligt skal jeg prøve at slette cookies ??
Avatar billede verndroid Nybegynder
18. november 2002 - 12:23 #6
hmm.. lyder som om phpmyadmin er sat forkert op mht. det password den skal connecte til databasen med. Det lyder vildt underligt, at det skulle virke på nogen maskiner og ikke på andre, da den phpmyadmin du connnecter til vel er den samme på begge maskiner?

Det er ikke sådan at du har en entry i din hosts-fil på den ene maskine der gør, at det virker/ikke virker på den?