Avatar billede leho Nybegynder
10. oktober 2000 - 08:45 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Stofanet og Netmeeting 3.01

Jeg kører på StofaNet og mit problem er, at når jeg bruget netmeeting 3.01, kan jeg godt kalde personer udenfor stofanet, men når en person forsøger at kalde mig, får jeg ikke besked på, at der er indkomne opkald, og derfor får \"opkalderen\" efter nogen tid besked på, at jeg ikke svarer.

Jeg har fundet ud af at dette skyldes, at stofanet køre via en NAT router, og at jeg derfor kører med en \'privat\' IP adresse.
JVF. stofa, skal jeg i stedet bruge min eksterne IP-adresse, men jeg kan ikke finde noget sted i Netmeeting, hvor dette kan lade sig gøre

Kan nogen hjæple mig, der må da være andre der er rendt ind i dette problem????

MVH

Leif Holm
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:44 #1
Nu kender jeg ikke Netmeeting, men den burde altså at finde ud af at det er din eksterne IP den skal bruge. Fordi når du er på nettet bruger computeren din eksterne IP!
Avatar billede leho Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:47 #2
Det er netop det der er problemet, det gør den ikke.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:48 #3
Hvem siger det ?.. Hvor kan du se at den ikke gør det ?
Avatar billede leho Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:06 #4
Under hjælp, kan jeg se den ipadresse der bliver brugt. Og det er IKKE den eksterne.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:22 #5
hm... ja okay *G*.. hm! ja så skal man kende programmet og det gør jeg ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:54 #6
Du skal gå på Stofanets hjemmeside. Vælg Support & Service og klik på IP-komverter.
Herefter vises din lokale IP samt din GLOBALE IP adresse.
halifax
Avatar billede leho Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:57 #7
Som jeg skrev, er der intet sted i Netmeeting jeg kan indsætte min Globale IP adresse. Den finder selv min interne adresse
Avatar billede andrea Nybegynder
09. december 2000 - 12:35 #8
hej leif
har præcis det samme problem og har prøvet og prøvet med bla. cuseeme osv. har ikke løst det er frustreret... har du fundet en løsning ??
Avatar billede thomas73 Nybegynder
19. januar 2001 - 00:22 #9
Jeg vil også gerne have svar på spørgsmålet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. marts 2001 - 13:29 #10
leho :

Netmeeting kan ikke gøre med stofanet. Dette står beskrevet på www.stofanet.dk ! JEg kan ikke huske den præcise adresse og da jeg ikke er logget på stofanet(men fra arbejde) så har jeg ikke adgang til siden lige nu.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. marts 2001 - 18:02 #11
leho :

hvorfor afvist?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. marts 2001 - 18:04 #12
http://www.stofanet.dk/nat.html

Står det mere tydeligt der ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 15:06 #13
Leho :

Hvad er dit problem? Så nogen som dig burde forbydes afgang til eksperten!!
Avatar billede leho Nybegynder
23. marts 2001 - 18:30 #14
Jeg har ingen problem, men det du forklarer er forklaret tidligere i dette spørgemål.
Mit problem er nærmere, at jeg ikke ved hvordan spørgsmålet stoppes her, da jeg jo har fået svaret tidligere.
Hvis det i øvrigt er et spørgsmål om point, kan du som godt få nogen, og så forståe jeg ikke en lyd af, hvor jeg dog skulle udelukkes????????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 18:37 #15
Nej dette er ikke sagt tidligere. Det handler om at netmeeting ikke kan køre på stofanet. Undskyld jeg blvier grov nu men hvor mange gange skal du have det af vide?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 18:38 #16
fra www.stofanet.dk/nat.html :

\"Desværre er der problemer med enkelte services som tilbydes på nettet. Enkelte banker kan have problemer med NAT og programmer som MicroSoft NetMeeting har også problemer med denne type adressetildeling.\"
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. marts 2001 - 18:39 #17
link virker ikke
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 18:40 #18
nomiz :

Forkert! Der står nok at u ikke har rettighederne til at se den side gør der ikke? Men anyways det er kun stofabrugere der kan åbne den side.
Avatar billede leho Nybegynder
23. marts 2001 - 18:50 #19
Jo, af Halifax den 11/10-2000.
Men hvis det er et spørgsmål om point, kan du da godt få nogen.

Men kunne du evt. fortælle, hvordan jeg kan afslutte et spørgamål, da jeg har overstået problemet for længe siden????
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 18:52 #20
Det Halifax skriver er jo det samme som jeg svarede i det allerførste indlæg... forstår du min forundring nu ?
Avatar billede leho Nybegynder
23. marts 2001 - 18:54 #21
Sorry, det må jeg indrømme er en fehler fra min side.....
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 18:55 #22
okay nu har jeg det bedre i mit sind :)