Avatar billede ak27 Nybegynder
13. november 2002 - 11:48 Der er 3 kommentarer

tilbage til gammel program

jeg kører windows 98 2-udgave. Så har jeg Adobe home ed.til mine billeder.Så kørte jeg Macromedia ind, som overtog billeder uden min viden. Men jeg slettede det igen.Men nu kan jeg ikke åbne billederne.Dialogboxen siger at der mangler et associaceret program til at åbne med.Hvad skal jeg gøre ??
Hjælp.HV: AK27
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. november 2002 - 11:55 #1
Det letteste er at installere dit Adobe-program igen, men hvis det ikke virker, så kommer jeg lige med en længere forklaring... ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. november 2002 - 12:04 #2
Åbn Denne Computer og vælg Vis->Mappeindstillinger...->Filtyper
Her finder du dine billedtyper og vælger Rediger... Her vælger du den der enten hedder "open" eller "Åbn" og trykker på Rediger...

Nu vil der først stå stien til program-filen og det parameter der skal med. Hos mig er et Adobe Acrobat-dokument defineret som: "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe" "%1"

Først stien til programmet (i "") og derefter parameteret %1 som angiver filen der bliver åbnet...

Så finder du dit program og sætter stien til det ind. Brug eventuelt "Gennemse...".

Jeg er ikke 100% sikker på at du skal genstarte din computer, men du kan da prøve, hvis det ikke lige virker første gang... Dog mener jeg ikke det er nødvendigt! :)
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 22:09 #3
Du kan ordne det i registreringsdatabasen. I windowsmappen ligger programmet regedit.exe, men PAS PÅ HVAD DU GØR! For med dette program er du inde og pille i det allerhelligste, og du arbejder i "realtime" - så du kan ikke vælge "fortryd ændringer" og den slags - det er kort sagt ikke for tøsedrenge!

Hvis du tør, så åbn regedit, så ser du nogle mapper. I mappen HKEY_CLASSES_ROOT er der en frygtelig masse undermapper. En af dem hedder måske ".psd" (læg mærke til, at navnet begynder med et punktum) - markér denne mappe. Så ser du i vinduet til højre overskrifterne "navn", "type" og "data". Under "navn" står der sikkert "(standard)" - hvad står der under "data" i samme linie?

Hvis der står "værdien er ikke defineret", kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig, men eftersom "psd" er Adobes eget format, kunne det jo være, der stod noget der minder om navnet på dit Adobe-program, f.eks. "Photoshop.Image.5" eller sådan noget. Hvis der står noget à la det, så skriv det ned på et stykke papir PRÆCIS som det står - husk der er forskel på store og små bogstaver.

Find så mapperne for de filformater, dine billeder normalt har - ".jpg", ".jpeg", ".bmp", ".tif", ".tiff" o.s.v. Klik på mapperne en ad gangen - højreklik på "(standard)" og vælg "rediger" og skriv det der står på dit papir i den boks der fremkommer og klik OK. Hokus pokus!