Avatar billede richardr Nybegynder
13. november 2002 - 11:44 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

en BSOD... nogen der ved hvad det her betyder??

Jeg har et W2K system hvor jeg får en dejlig BSOD med beskeden:
"En ventehandling eller tilkoblingsproces blev forsøgt fra en DPC-rutine

Starter lagring af den fysiske hukommelse"

Hva hulan betyder det??

jeg har opdateret med SP3
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. november 2002 - 13:28 #1
Der er simpelthen opstået en fejl mellem din hardware og software => den gemmer din ram på hdd (hvis ikke jeg husker helt forkert)...
SP3 kan ikke rigtig gøre noget ved det problem, men prøv hellere at opdater din bios.
Se evt
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx?withinResults=false&QuerySource=gsfxAdvancedSearch_Query&Product=msall&Queryc=memory+dump&Query=memory+dump&KeywordType=ALL&maxResults=50&Titles=false&numDays=&Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON

Det er et langt link, men ellers kan du selv finde support på www.microsoft.com på deres knowledge base.
P-ilsner Benjams69
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 13:30 #2
Jeg har INGEN ide om hvad fejlen betyder (HADER pr. definition danske fejlbeskeder).
Men det at den lagrer din fysisk hukommelse betyder bare at den tager et "dump" af data'en i din ram. Hvis du vil kan du så kigge den rå data efter i forsøg på at lokalisere fejlen.... Typisk kræver dette at du har MEGET langt hår.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. november 2002 - 13:41 #3
hehe - funny man!
Avatar billede richardr Nybegynder
13. november 2002 - 14:07 #4
fuck.. blev klippet kort for et par år siden... :(

Det med dump er jeg klar over.. men hvad er en DPC-rutine egentlig???
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 15:19 #5
deferred procedure call (DPC):
A kernel-defined control object type that represents a procedure that is to be called later. A DPC runs at DISPATCH_LEVEL IRQL. A DPC can be used when a timer event occurs or when an ISR needs to perform more work but should do so at a lower interrupt request level than the one at which an ISR executes. In an SMP environment, a DPC might run immediately on a processor other than the current one, or might run after another interrupt has run on the current processor.

Det var så den officielle forklaring på DPC.
Men jeg er stadig blank :(
Avatar billede richardr Nybegynder
13. november 2002 - 15:45 #6
me 2!!! :(
Avatar billede benjams69 Nybegynder
18. november 2002 - 11:54 #7
En hypotese - som regel når mikroblød snakker omk IRQL er der sket en I/O-fejl... Den er meget almindelig, men nogle gange fucker det altså bare det hele op... Du kan evt prøve med en bios update, men jeg er ikke sikker på at det løser det...
En af mine venner havde samme problem (næsten det samme) - og for at få løst hans problem måtte bundkort skiftes, da det "gamle" havde en I/O opsætningsfejl mht til deling mellem OS og program....
Kontakt evt mikrobløds tlf support - hvis der ikke er anden udvej
Avatar billede richardr Nybegynder
25. november 2002 - 10:21 #8
problemet er "fundet"..
det var et program der kørte som sku opdateres..

men mange tak for hjælpen alligevel.. i får lige et par point...