Avatar billede martin1000ben Nybegynder
12. november 2002 - 21:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt "ind mad"

Hejsa...

Jeg har et budget på 5000,- for de 5000,- vil jeg nu gerne have mig en ordentlig computer istedet for det gamle jeg sidder med her :-)

Jeg mangler:
Motherboard (gerne med SD og DDR ram, ellers så skal der sættes penge af til 256-386 mg DDR-ram)
CPU
Harddisk (min. 80gb)
Kabinet (gerne med 4x5½" pladser)
temperatur målere (en til harddisken, CPU'en og til mit GeForce 4 MX220 kort (hvis man ellers kan sætte det på kortet uden det helt store besvær)
og diverse blæsere, ca 2-3 regner jeg med, en til harddiskene og 1 til kabinet og 1 til cpu)

+ Samling af den

Er der en der kan skrive en "ønskseseddel" til mig?

Jeg er desværre ikke så god til at finde ud af hvilke ting der skal bruges osv.

Mit behov:
De nyeste spil skal kunne spilles på den.
+ den skal også kunne tåle at stå tændt døgnet rundt, da den også skal bruges som webserver.
OS: Windows XP (MÅSKE noget linux)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
12. november 2002 - 21:11 #1
Forresten, de andre ting som skærm, tastatur osv det har jeg selv :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
12. november 2002 - 21:12 #2
soltek bundkort kan anbefales og der medfølger ekstra temperatur føler som du kan placere efter ønske i kabinettet
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
12. november 2002 - 21:15 #3
Temperaturmålere er på alle nyere MB og grafikkort indbygget :)
Hvis den skal være tændt døgnet og du måske skal køre et AMD system (kører dog selv P4), så skal du også overveje en investering i nogle blæsere, det gavner i længden.

Kabinet, gå efter størrelse, finish og funktionalitet... dvs ikke noget besværlige skruer når man skal ind i kabinettet, det kunne f.eks. være et chieftec dragon kabinet (eller mange andre!)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
12. november 2002 - 21:18 #4
Doctor6000... Ja nu ved jeg ikke liiige hvorfor du skulle have de point? - Og jeg aner heller ikk hvorfor det er accepteret, jeg har ikk trykket på noget nemlig!