Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 16:25 Der er 24 kommentarer

langsom opstart

Hej, i forbindelse med jeg har fjernet Windows Media Player, og var nød til at køre en opgradering af win xp igen for at lægge den WMP ind igen, er min maskine begyndt at være ufattelig langsom med at læse ting ind der kører i baggrunden. Antivirus, firewall osv.

Jeg har kigget i MSCONFIG, og fjernet alt hvad jeg ikke havde brug for, så kun min Norton Antivirus og Zonealarm starter op. Alligevel tager det omkring 7 - 8 min før Zonealarm og NAV er indlæst.

Det virker somom den læser de samme ting ind flere gange, eller maskinen hænger lidt eller andet ???

Jeg har prøvet at reinstallere de ting der starter op i bagrunden men det hjalp ikke...

Er jeg virkelig nød til at reinstallere min maskine om, for at den kommer til at køre normalt igen ?

Min maskine er en:

1400 Mhz Atlon
512 mb. DDRRAM
ASUS A7M266 Motherboard
Avatar billede initializing Nybegynder
12. november 2002 - 16:26 #1
Brug søgemaskinen her på Exp.dk - Det har været oppe før..
Avatar billede initializing Nybegynder
12. november 2002 - 16:27 #2
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 16:33 #3
har du netkort på
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 16:44 #4
det skal lige siges, at når den ENDELIG er færdig med at starte op er der ingen problemer ! Så kører den fint !!! Det kun under opstart. Jeg har tidligere prøvet at bruge programmet "bootvis" men det hjalp ikke spor.
Jeg har netkort i maskinen, og den kører med den rigtige driver
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 16:45 #5
Men somsagt kom det sig at at jeg puttede winxp cden i drevet og kørte en "upgrade"
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 16:48 #6
jeg har fedtet en del rundt med mit kort og nogle gange har den brugt meget lang tid på at starte, jeg afinstallerede kortet, w finder det selv igen og så booter den fint
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 16:53 #7
Det prøver jeg lige. Er først tilbage om et par timer... Skriver senere.

Tak for hjælpen indtil videre. Andre løsninger er selvfølgelig meget velkomne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2002 - 19:58 #8
defragmenter dit drev.
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 20:00 #9
ja det hjælper jo altid john, men det fede er vel at holde sin maskine gående så længe som muligt
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2002 - 20:02 #10
ullum> den skal jeg have igen? Jeg skrev defragmenter - ikke formater ;)
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 20:20 #11
sorry jeg læste det som formater, der er jo flere der altid har det råd, og jeg studsede egentlig lidt over at det skulle komme fra dig :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2002 - 20:22 #12
ullum> hehe - det er et dårligt råd - har vist givet det råd en enkelt gang ;)
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 21:36 #13
nope, det var ikke netkortet... øv
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 21:40 #14
kan du afbryde zone alarm og antivirus og se om det hjælper
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 21:45 #15
Jeg har prøvet at afinstallere både antivirus og zonealarm, da det meget vel kunne tyde på det var der problemet lå, men det hjalp åbenbart ikke. Den er stadig lige så langsom under opstart.
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 21:46 #16
ctrl+alt+delete så har du mulighed for at se hvilke processor der kører i task manager
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 21:55 #17
Hey Ullum - Jeg synes den ser meget normal ud. Må jeg få din email adr. så kan jeg maile et skærmprint af den til dig ?
Avatar billede ullum Praktikant
12. november 2002 - 21:56 #18
ullum@mail.dk men jeg lukker for idag
Avatar billede nicknick Nybegynder
12. november 2002 - 21:57 #19
den er på vej
Avatar billede konex Nybegynder
13. november 2002 - 12:24 #20
Du har vel ikke ved samme lejlighed byttet om på nogle disk eller cd-rommer?
Avatar billede nicknick Nybegynder
13. november 2002 - 14:10 #21
nope
Avatar billede k-w-k Nybegynder
13. november 2002 - 18:43 #22
Du kan analysere og optimere din opstart vha. programmet Bootvis.exe, som du
kan downloade fra Microsoft's hjemmeside:

http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp
Avatar billede initializing Nybegynder
14. november 2002 - 16:52 #23
Lukke?
Avatar billede nicknick Nybegynder
14. november 2002 - 17:04 #24
Jeg kendes godt bootvis, men det hjalp heller ikke noget.

Nå, men nu har jeg altså reinstalleret hele lortet om igen, så nu kører den som den skal.

Tusind tak til alle der har hjulpet