Avatar billede rosenlund.dk Nybegynder
11. november 2002 - 19:01 Der er 6 kommentarer

Dokument formatering ryger ved format ændringer

Jeg oplever til stadighed at formaterne i mit Word dokument ændrer sig. Jeg har ominstalleret programmet, lavet nye skabeloner m.v. men problemet forfølger mig.

* Når jeg f.eks. anvender punkttegn, eller bare indryk så indrykkes hele dokumentet. Trykker jeg nu Ctrl + Z, fortrydes tilbage til den ønskede formatering.

* Det samme mønster gentager sig, f.eks. ved fremhævning af en tekstblok, her skal jeg også fortryde inden den ønskede ændring træder igennem.

Jeg har i desperation haft et dokument der var helt beskadiget, ind over StarOffice, gemt det som Word dokument, og herved reddet dokumentet, men det må da kunne løses.

Gode forslag ønskes.

Mvh Johnny Rosenlund
Avatar billede zaphod Nybegynder
12. november 2002 - 09:03 #1
Drop Word og brug LaTeX ligesom os andre hvis tålmodighed mht. Word også er brugt op ;)
Hvis du bruger Word 97 tror jeg det vil hjælpe generelt på problemerne at opdatere - netop den version har ry for at lave mange "underlige ting"...
Avatar billede zaphod Nybegynder
14. november 2002 - 19:25 #2
måske du bare skulle lukke dit spg.
Avatar billede rosenlund.dk Nybegynder
15. januar 2003 - 17:47 #3
Tag du hellere en studentereksamen ZAPHOD, og spar mig for de mindre konstruktive bemærkninger.

Imens lukker jeg spørgsmålet !
Avatar billede zaphod Nybegynder
16. januar 2003 - 21:09 #4
Øhh, hvad hvad er det helt nøjagtigt der er mindre konstruktivt, eller fornærmende ved min kommentar??
- Faktisk er det problem du beskriver netop een af mange grunde til at jeg selv har skiftet til LaTeX.

(og i øvrigt har jeg en ganske fin stud. eks. og inden længe en Cand. :))
Avatar billede almaj Nybegynder
24. april 2003 - 23:11 #5
har lige selv haft et tilsvarende problem, og var ved at gå amok... Fejlen skyldes at typografien normal var sat til at blive opdateret automatisk - gå ind i formater -> typografier & formater vælg at redigerer "normal" og prøv at fjerne fluebenet ved automatisk opdatering.
Avatar billede tiger_dk Mester
29. maj 2007 - 22:25 #6
der skal uddeles point her, da svar er blevet givet for laaaaaang tid siden !!