Avatar billede bat1234 Juniormester
11. november 2002 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrattende lyd!?

Hej,

jeg har lige købt et ASUS P4S8X motherboard med onboard-lyd. Men, lyden er ikke særlig god. Når der afspilles en lyd, enten en windows-lyd eller mp3 eller film eller andet lyder der altid en skrattende lyd samtidigt. Hvad kan der være galt??

Jeg har allerede opdateret med de sidste nye drivere og BIOS, det hjalp ikke.

Hilsen,
Bat.
Avatar billede rosenlund.dk Nybegynder
11. november 2002 - 19:08 #1
Er der andre enheder/kort i der kan konflikte på adresse eller IRQ ? Prøv så at pille disse ud. (jeg kender ikke det konkrete motherboard)
Avatar billede bat1234 Juniormester
11. november 2002 - 20:12 #2
rosenlund: Nej, det ser det ikke ud til. Den har IRQ 18 og deler den ikke med andre. Og den har også sit eget I/O-range.

Men jeg vil lige nævne, at når man er inde på en hjemmeside, som f.eks. denne, og man scroller siden - så kan man høre det i højtalerne... mærkeligt!
Avatar billede robotten Praktikant
12. november 2002 - 08:23 #3
Har du kigget på din mixer, Den har gerne et ikon til højre i taskbar'en. Står den meget højt? Prøv at skrue den lidt ned, for hvis du også har forstærker i dine højtalere, og har disse stående højt tilmd, kan scrollen godt høres som en skratten/summen i højtalerne.
Avatar billede robotten Praktikant
18. november 2002 - 16:00 #4
?
Avatar billede bat1234 Juniormester
18. november 2002 - 16:06 #5
robotten: lyder som en god ide, - skal nok kigge på det og vende tilbage - har bare ikke lige været så meget hjemme.
Avatar billede bat1234 Juniormester
23. november 2002 - 19:09 #6
roboten: måske har mixeren stået lidt for højt, eller også har en af højttalerne eller subwooferen stået lidt for tæt på noget som det ikke måtte stå for tæt på, eller også har nogle ting i BIOS'en stået lidt forkert, men løst det blev problemet :-)
Avatar billede robotten Praktikant
24. november 2002 - 13:31 #7
Jamen, det er jo det vigtigste ;)
Taker for point.