Avatar billede refshauge Nybegynder
08. november 2002 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP og Notes

Et (måske) simplet spørgsmål:

Kan man fra PHP connecte til en Notes-database? Og i givet fald hvordan?
Avatar billede roed Nybegynder
08. november 2002 - 09:33 #1
Interressant,er lige med på en lytter...;o)
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
08. november 2002 - 09:59 #2
hvis du er på en microsoft platform kan du snakke med Notes gennem en ODBC driver fra PHP.
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
08. november 2002 - 10:00 #3
søg på odbc og lotus notes på google for at finde en sådan driver.
Avatar billede websmith Nybegynder
08. november 2002 - 10:08 #4
Nu er jeg ikke lige en PHP haj, men notes er jeg meget god til :)

Lad være med at bruge ODBC interfacet til Notes. Det er meget langsomt, og understøtter meget få sql features. simple selects kan kan være meget svære at få til at fungere.

Hvis man fra PHP kan kalde funktioner i externe DLL's, så kan du bare hooke dig op til nnotes.dll, så vist jeg ved, og så erklære dine funtioner derfra.

Alternativt, så kan man vist fra PHP bruge javaklasser, og der er interfacet til notes ret godt. Der skal du bruge notes.jar og ncso.jar som ligger i notes biblioteket. Dette betyder også at din php kode rent faktisk også kan komme til at køre på en unix, og ikke kun windows.

Jeg håber det var forståeligt, og et godt nok svar til dit behov.
Avatar billede wise Seniormester
08. november 2002 - 11:13 #5
Du burde også kunne leje med noget diiop/XML/webservice ting...
Jeg er ikke så stærk i det, og ved ikke om det er det samme som websmith snakker om, men vi har installeret diiop servicen under notes, og dermed kan vi tilgå den fra jsp via noget soap/xml.... Det burde også kunne laves via php
Avatar billede refshauge Nybegynder
08. november 2002 - 11:26 #6
Tak for svarene.