Avatar billede hardsoft Nybegynder
07. november 2002 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scroll i DataGrid

Hey, har en datagrid, som virker fint osv... På en W2K-computer, med en logitech mus, kan jeg godt scrolle i den med scrollknappen på musen - men i win98, med en eller anden standard mus, vil den ikke scrolle fra musen...

Hvordan retter jeg dette, og kan jeg tvinge den til at scrolle med f.eks. noget kode ? - i så fald - hvilket ?

mange tak...
Avatar billede tubber Juniormester
07. november 2002 - 15:57 #1
har du chekket om den mus i win98 scroller i f.eks. word eller notepad ?

Lydder mest som noget med driver til musen....
Avatar billede hardsoft Nybegynder
08. november 2002 - 13:43 #2
Scroll musen virker fint i andre programmer...
Avatar billede brobaek Nybegynder
11. november 2002 - 12:33 #3
Jeg havde samme problem - det skyldes, at du skal "aktivere" det program, som følger med til Logitech Mus'en.

I fx IE, Word etc kan man godt skrolle uden det er aktiveret, men ikke i VB-programmer. Du kan sikkert heller ikke scrolle i kode-vinduet til VB !

Prøv at start programmet...
Avatar billede hardsoft Nybegynder
11. november 2002 - 14:31 #4
men logitech musen vil godt scrolle, det er den der standart mus der ikke vil
Avatar billede tubber Juniormester
11. november 2002 - 14:44 #5
hvad hedder den mus ? står neden under den.....der må være en driver dertil et eller andet sted....
Avatar billede hardsoft Nybegynder
22. november 2002 - 16:19 #6
lukker