Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
07. november 2002 - 13:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vælges mappen hvor foretrukne skal gemmes!!

Jeg bruger XP-pro, og ligesom i alle andre styresystemer gemmes mine foretrukne links fra IE automatisk i en mappe kaldet foretrukne, under det aktuelle brugernavns mappe. Men jeg vil gerne ændre dette så mine foretrukne automatisk gemmes i en helt anden mappe f.eks. E:\Foretrukne istedet, men dette, egentlig så simple, ser ikke rigtig ud til at kunne lade sig gøre... Håber nogen kan hjælpe!!!!
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
07. november 2002 - 13:40 #1
Du skal flytte mappen :)
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
07. november 2002 - 13:41 #2
Dvs, flyt den derhen hvor du gerne vil have at den skal være.
07. november 2002 - 13:58 #3
Du kan finde oplysningen i registreringsdatabasen, og rette den.
Start->Kør->regedit
Søg efter: Shell Folders
her får du en liste over alle de mapper, som Windows bruger til automatisk at gemme i - Foretrukne blandt mange andre.
Retter du her skal maskinen genstartes før ændringerne træder i kraft.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
07. november 2002 - 14:13 #4
Men det er da noget nemmere bare at flytte mappen..... :)
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
07. november 2002 - 14:23 #5
erikjuul -> Jeg havde også regnet ud at det nok var noget med den værdi, men jeg kan ikke få det til at virke!!! Når jeg ændrer værdien og genstarter så er den bare skiftet tilbage når jeg starter igen!!

mr eleganza -> Jeg vil ikke bare have flyttet mappen, det er meningen at når jeg trykker på "Føj til foretrukne" så skal linket ikke gemmes i den normale mappe, men i en mappe som jeg specificerer.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
07. november 2002 - 14:29 #6
Hmmm, jeg er ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener.....
Hvil du have mere end en Favorit mappe? Altså:
E:\favorit1
E:\favorit2
og
E:\favorit3
Også skifte mellem dem? I så tilfælde kan du ikke gøre det du vil.
Men hvis du vil have at IE gemmer dine favoritter til f.eks. E:\foretrukne
så skal du som sagt bare flytte mappen. Hvis du også vil ændre navnet kan du også gøre det.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
07. november 2002 - 14:41 #7
erikjuul -> Nu spiller det... der var bare flere "shell folders" der skulle rettes..

mr eleganza -> Det sidste du siger er det jeg mener, og det kan ikke lade sig gøre ved bare at flytte mappen, men det skal gøres som erikjuul beskriver!!!
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
07. november 2002 - 14:44 #8
Tja, det virker på min maskine. Og det er sådan jeg gør det når jeg genindstallerer eller lignende.
Husk at du skal 'flytte' mappen. Ikke 'kopiere'