Avatar billede gamlesvin Nybegynder
06. november 2002 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

To styresystemer registreret på samme partitionering

Hej

Et mindre irritationsmoment omk. opstart af XP....
Kører XP på mit C-drev, hvor der samtidig er registreret WindowsME, som godt nok kørte på D-drevet (er slettet nu).
Udforderingen består i at få fjernet valgmuligheden, som man præsenteres for ved opstart af computeren, om at kunne vælge imellem XP og ME. ME er der ikke mere og jeg ville gerne undgå at skulle trykke på XP, hver gang jeg starter op.

Har du evt. en snedig løsning på dette "problem" vil jeg være meget taknemmelig for din hjælp.

Venlig hilsen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. november 2002 - 17:52 #1
Avatar billede gamlesvin Nybegynder
06. november 2002 - 18:02 #2
Der står noget om "ret i din boot.ini. Husk at fjerne skrivebeskyttelsen først. Slet så den linje, hvori der står noget med XPdetduvilfjerneos" på det link du gav mig.
I min boot.ini står der:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Hvad skal jeg så fjerne?
Avatar billede kraka Nybegynder
06. november 2002 - 18:17 #3
Du skal bruge den mulighed der er i XP. Du skal gå ind i kontrolpanel, vælge system (egenskaber for system), Vælg avanceret og i bunden står der Start og genoprettelse. Tryk på indstillinger og så kan du redigere den tekst der står ved starten.
Hvis du er helt ligeglad og blot vil have at XP starter med det samme skal du fjerne hakket i vis liste over ---
Avatar billede c_nova Nybegynder
06. november 2002 - 19:14 #4
Højer klik på denne computer
- vælg hardware
- hardwareprofiler

der kan du ned sætter tide fra 30 sek. til 0... og så slipper for det pjat igen....

eller kan du bare slette den ene hardware profil... (tror jeg...)
Avatar billede c_nova Nybegynder
06. november 2002 - 19:14 #5
svar... :O)

Nova out...
Avatar billede gamlesvin Nybegynder
07. november 2002 - 02:36 #6
Tak for hjælpen...det var lækkert <:o)