Avatar billede bjarnemortensen Nybegynder
06. november 2002 - 17:32 Der er 4 kommentarer

ÆØÅ I FILNAVNE OG UPLOAD TIL IIS

hEJ
Er det muligt med FTP at uploade filnavne med æøå-bogstaver i navnene?? Jeg får en fejlmelding nu og filnavnene er ændrede på serveren. Hvad kan jeg gøre ud over at undlade disse karakterer????????????????????????
vh
BM
Avatar billede fn1977 Nybegynder
06. november 2002 - 20:20 #1
hvilket styresystem køre iss serveren på f.eks XP el. win 2000
Avatar billede sukos Juniormester
06. november 2002 - 21:09 #2
Vil fraråde at bruge æ,ø og å i dine filnavne.
Du kan lige så godt gøre dem brugbare for alle andre servertyper også.
Og selvom du måske vil kunne få dem uploadet uden fejl, så skal serveren jo også fatte tegnene, og hvem siger du altid ligger på den server der?
Avatar billede bjarnemortensen Nybegynder
06. november 2002 - 22:57 #3
Serveren er en win2000
Avatar billede bjarnemortensen Nybegynder
06. november 2002 - 22:59 #4
Grunden til æøå er, at jeg ofte fra handelsskole-lærere får filnavne med disse karakterer. Det er MEGET svært at  opdrage disse lærere!!!