Avatar billede frantzen Nybegynder
06. november 2002 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opstart

har været i gang med at installerer XP prof. på min pc har home edition på C-drev, men XP prof virkede ikke under instal. når jeg starter op kan jeg vælge mellem at starte på Home eller prof installation, hvor prof ikke virker. hvordan fjerner jeg så jeg ikke for nogle valg muligheder og kører på home, jeg ved det er inde under "start og genoprettelse" men er usikker på om jeg må fjerene teksten i notes files som dukker op redigere
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
06. november 2002 - 17:33 #1
hvor har du XP Pro. også C? Ellers fomater den partion du har installet XP Pro. på. Hvis du ikke har lavet en ny partion til Pro. er det der problemet ligger!
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. november 2002 - 17:34 #2
ret i din boot.ini. Husk at fjerne skrivebeskyttelsen først. Slet så den linje, hvori der står noget med XPdetduvilfjerneos
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. november 2002 - 17:35 #3
boot.ini ligger btw i roden af C:
Det kan være, du skal ind og sige: vis alle filer, for at du kan se dne
Avatar billede frantzen Nybegynder
06. november 2002 - 17:37 #4
den er oprettet på et andet drev som er pillet fra, men den siger stadig at jeg kan vælge mellem de to teksten til XP home ser sådanne ud: [boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
signature(d6865c47)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

og teksten til pro.[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
signature(d6865c47)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Hvilken taks må jeg fjerne
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. november 2002 - 17:40 #5
kan du ikke lige paste det med korrekt linjeskift ?
Avatar billede hub Nybegynder
06. november 2002 - 18:01 #6
Du kan fjerne hakket i "vis en liste over operativsystemer" under start og genoprettelse. Så er der ingen grund til at redigere i bootloaderen..
Avatar billede gamlesvin Nybegynder
06. november 2002 - 18:11 #7
Undskyld, men jeg sidder med eksakt samme problem..... Hvor finder jeg "vis en liste over operativsystemer"
Avatar billede frantzen Nybegynder
06. november 2002 - 18:18 #8
under kontrol panel>System>faneblad advance>start og genoprettelse/indstillinger>
Avatar billede kraka Nybegynder
06. november 2002 - 18:20 #9
her er det "rigtige" svar:
Du skal bruge den mulighed der er i XP. Du skal gå ind i kontrolpanel, vælge system (egenskaber for system), Vælg avanceret og i bunden står der Start og genoprettelse. Tryk på indstillinger og så kan du redigere den tekst der står ved starten.
Hvis du er helt ligeglad og blot vil have at XP starter med det samme skal du fjerne hakket i vis liste over ---