Avatar billede dr.kaos Nybegynder
07. oktober 2000 - 16:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

win2000 starter ikke!

Jeg har ny for 4 gang forsøgt mig med at instaler win2000. Dette går også fint intil den skal lave første opstart efter al instalation.
Her kommer win2000 ikke længre in til skærmen hvor der står windows starter (men det gør den ikke!)
Det samme sker hvis jeg laver en fejl sikker opstart.

Min pc er en 500 pIII med 200mb ram 2 skærmkort, 1 dvd/cd-rom med dekoder kort, netkort og lydkort.

Er der nogen der kender dette problem og har en løsning udover at instalerer en andet styresystem.
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. oktober 2000 - 16:36 #1
Er der bare sort skærm eller hvad?
Avatar billede psycosis Nybegynder
07. oktober 2000 - 16:52 #2
Det kan ikke være fordi at Win2k ikke kan kører med 2 skærmkort.... ?????

Prøv at tage det ene ud....

//Psycosis
Avatar billede snowball Novice
07. oktober 2000 - 17:07 #3
Det er en langsommelig affære, men du kunne jo prøve og ta\' kortene ud én efter én og se om det hjælper !?!?

Ville nok starte med det ene skærmkort og/eller decoder kort !

Snowball
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:42 #4
Jeg har også oplevet det problem, vores løsning (på arbejdet) var en BIOS update...Så prøv at downloade og flashe med den nyeste BIOS til dit motherboard
Avatar billede driis Nybegynder
07. oktober 2000 - 23:49 #5
Hvilket motherboard har du?
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:58 #6
Jeg siger tak det var faktisk lidt underligt under instalation har jeg 2 skærmkort i men kun en skærm på.
Min hovede skærm på mit agp kort viser fint men det opstart som jeg skriver men login kom op på den anden skærm. Det var psycosis bemærkning der fik mig på rette vej.

Jeg fjernede det ene skærmkort og fjernede dens driver hvorefter jeg satte det i igen og nu kører det på den ene skærm men ikke på den anden der er kun flimmer. Hvis jeg bottede op med pci skærmkortet som master virker det ? men jeg prøver mig frem

Tak