Avatar billede jape Nybegynder
06. november 2002 - 13:55 Der er 5 kommentarer

netværksprinter

Jeg har en computer med adsl-router-swits og til denne vil jeg gerne sætte en netværksprinter til printeren er en lexmark optra c710 m.netkort i eller også er det en printerserver ved ikke! jeg har prøvet at sætte den i switshen uden held jeg har pinget den men 100% tab hvad gør jeg forkert jeg har fået at vide at det ikke er nødvendigt at køre den via parralel-kabel som jeg også helst vil være foruden.  please help gode point gives.
min maskine har fast ip-add. printerens ip er 10.127.6.244.
Avatar billede thomasd Nybegynder
06. november 2002 - 14:02 #1
Har du givet printeren en ip-adresse?
Avatar billede jape Nybegynder
06. november 2002 - 14:18 #2
nej men når jeg udskriver netværksopsætningen på printeren så skriver den den add.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2002 - 14:22 #3
Hvis ikke du er i stand til at pinge den adresse fra din PC, kan du heller ikke f[ den til at printe.

F'rst og fremmest skal du finde ud af, hvad din egen maskine k'rer med.

Det nemmeste vil v;re at give printeren en adresse, der ligger i samme segment. Det er givet ud fra IP Addresse: aaa.bbb.ccc.ddd.
Med samme segment menes der, at aaa.bbb.ccc skal v;re ens, b[de p[ din pc og p[ printeren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2002 - 14:24 #4
Beklager min mangel paa danske karakterer. Min maskine traenger til en genstart....

Kig evt. ogsaa paa denne: http://www.eksperten.dk/spm/248355

Hvor jeg har vaeret temmelig meget i detaljer.

Din printserver er blot et internt netkort i printeren.
Avatar billede buck Nybegynder
19. november 2002 - 12:46 #5
lykkedes det at få din netværksprinter til at køre??