Avatar billede basic.me Nybegynder
06. november 2002 - 11:53 Der er 3 kommentarer

Secure mac based inviroment.

Hej der ude, jeg sidder og er igang med at lave et mindre projekt for (educational use only) og så vidre, jeg har brug for at skifte et en macaddresse på en standart client maskine som bare køre windows xp og køre med et wireless herm netkort fra ibm/lucent/oricone....ja..

Jeg er ved at sætte et inviroment om som er baseret på mac tildeling og server / client key exchange (trustet comunication )  - men det kan endtligt være lige meget.

Anyway.. jeg skal altså skifte min kære mac så jeg har en speciel mac addresse på alle kortene så det er til at holde styr på dem osv :) ... jeg har prøvet med regedit og sådan men det virker sku ik da det .. ja .. om det er XP eller det er det trådløsenetkort der sidder i klienterne så ved jeg sku ik .. men det virker fanme ik :/ ...

Er der ngoen der har en ide, jeg kan skifte tilbage til windows 2000 hvor at man MEGET simpelt kan gøre det med de tools som følger med til netkortet men de kan desvære ikke køre under windows xp og alt det lort som nu følger med...

Hvis der er nogen der kender til en metode hvor ejg kan gøre det ville jeg slf blive glad .. jeg ved at det er muligt at spoofe en macaddresse og derved ikke giver megen sikkerhed men det giver en lille smule og hvis man ligger det sammen med de andre ting som også gøres så er det godt :)

Uden at fylde mere lort på en jeg allerede har gjordt så håber jeg at i kan hjælpe mig lidt :)

med venlig hilsen mig :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2002 - 13:09 #1
Macadressen er hadrcodet ind i netkortetn, hvis du skal skifte mac adressen, skal du skifte netkortet. Du kan, mig bekendt, ikke skifte mac adressen på et netkort
Avatar billede basic.me Nybegynder
06. november 2002 - 13:34 #2
man kan sagtens skifte macaddressen ! ... det er YDERST simpelt i linux ved hjælp af ifconfig og også nemt hvis man har drivere installeret og har softwaren installeret fra producenten ... nogle producenter giver dog ikke lov til det via deres software men sådan er det jo ...

Problem stillingen lige nu er at jeg har installeret XP på clienterne og ikke windows 2000 ... jeg har også windows 2000 clienter men der skal også skrives om windows xp klienter i den "rapport" jeg skal lave om det så det kunne jo være intrassant etc med lidt info hvis nogen vidste det.
Avatar billede peterlund Nybegynder
22. november 2002 - 13:38 #3
Du skal ind på driveren til netkortet for at sætte bruger defineret MAC adresse op. Den overskriver ikke den indbyggede, men kaldes en 'bruger defineret MAC adresse' også kaldet klasse 4