Avatar billede stc Nybegynder
05. november 2002 - 22:55 Der er 4 kommentarer

Access client/server løsning (asp?)

Hej

Jeg benytter Excel (2002) pivot tabeller i stor stil op mod en Access (2002) db. Nogle af pivot tabellerne sender jeg til brugere (inkl. data). Nu vil jeg gerne gøre det muligt for disse brugere, at opdatere data fra Access databasen på egen hånd. De har forbindelse til Access db'en via netværk, men det går alt for langsomt for brugere på andre lokationer at gå denne vej. Jeg legede lidt med at bygge en ASP løsning, men fandt ud af, at Excel pivot tabeller ikke kan køre direkte mod en sådan løsning.
Det er en betingelse at brugerne forbliver i Excel og da databasen er på ca. 1 mio. rækker er det ikke muligt at lave en WEB query der blot importerer data til Excel. Nogen forslag til hvordan jeg får dette til at fungere fornuftigt ? Det handler for mig primært om, at få Access til at fungere i et client/server lignende setup hvor der ikke sendes alt for store datamængder over netværket.
Hvis det ikke er muligt i Access er der måske nogen der kan hjælpe lidt med at tænke i MS SQL baner ?
Avatar billede morch Nybegynder
21. november 2002 - 07:03 #1
Det lyder som om du kunne finde en løsning her :
http://www.hinnerup.net/2001/articles/excel/

Mvh
morch
Avatar billede stc Nybegynder
21. november 2002 - 08:01 #2
Jeg kan ikke rigtig finde noget jeg syntes hjælper mig i den artikel du henviser til. Databasen er jo helt i orden i Access, det er kun tilgangen til data over netværket som jeg skal have ændret på, så trafikken over netværket ikke er så voldsom. En alm. søgning i Access databasen medfører en masse trafik og derfor søger jeg altså en løsning hvor forespørgslen sendes til serveren som efterfølgende udelukkende returnerer svaret.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
08. december 2002 - 21:49 #3
Access er noget billigt skrammel, det er ustabilt og vil kun give dig problemer. Access databaser kan blive ubrugelige ud af den blå luft, og hjemmeside hostere der understøtter Access er ustabile.

Men jeg kan godt se at du har et problem hvis du skal køre Excel. Too bad ;o) Jeg ville ellers have forslået PHP/MySQL løsningen, det virker bare.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2002 - 15:38 #4
frederikschack>If your against using Access then thats fine, but as you have been told before, keep your comments and answers to the question, we arent interested in your opinions on Access, at least not in this question. And IF you dont stop then we will see what Admin says!