Avatar billede macavity Nybegynder
04. november 2002 - 23:59 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

hvilket grafikkort har jeg?

jeg har arvet et gammelt skod grafikkort - jeg ved bare ikke hvilket...

winXP kan ikke finde drivers til det, så der er ingen hjælp at hente den vej omkring.

men hvordan finder jeg ud af hvad det er for et?

/Macavity
Avatar billede peter_xp_lover Nybegynder
05. november 2002 - 00:02 #1
Du højre-klikker på dit skrivebord og vælger "Egenskaber" - Så er der nogle faneblade øverst, der vælger du "Indstillinger" så er der en option der hedder "Avanceret" - Så går resten som en leg !
Avatar billede dark_one Nybegynder
05. november 2002 - 00:03 #2
Du tager fat om svinet (altså grafikkortet) og læser hvad der står på kort eller chipsæt, xp kan ikke finde ældre kort :o/

Hvis du finder hvad der står og sender det her, skla jeg prøvet at hjælpe med en driver.
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:04 #3
Ssom skrevet kan det ikke installeres under XP - altså det bliver ikke identificeret... jeg har fået installeret det under 98, men der er det som default vga adaptor.

så det er desværre ikke nok at gøre som du skriver :/
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2002 - 00:04 #4
Det kan du normalt læse foroven på skærmen, når systemet starter op.
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:05 #5
computeren står lige og arbejder, så det varer lige 5 min, så kommer der lidt tekst fra kortet :)

tak for tilbudet
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:06 #6
ved start står der bare 2.25 mb display adapter - ikke meget hjælp :/
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. november 2002 - 00:18 #7
peet

hvis det ikke er AGP... så kan han sikkert ikke læse det under opstart...

den eneste måde er at læse på kortet... evt slå nogle af dets koder op på

www.driverguide.com
user:drivers
pass:all
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2002 - 00:18 #8
Du kan downloade Sisoft Sandra, den kan fortælle dig det. www.sisoftware.co.uk/sandra
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:20 #9
hvad skal du bruge fra grafik-kortet?
Der står "lightspeed 128 - 1.2" på den ene chip og "STB Systems, Inc" på den anden.
Og så 2 ram chips

kan det bruges?
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. november 2002 - 00:22 #10
ikke lige umiddelbart.. men det lyder dælme hurtigt.. *G*
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:24 #11
hehe - jeg prøver lige driverguide.com - det lyder som et reelt bud
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:29 #12
det var så skræmmende simpelt - det er et lightspeed 128 fra stb systems - point uddeles for hyggens skyld :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. november 2002 - 00:30 #13
hehe

driverguide hjalp?
Avatar billede macavity Nybegynder
05. november 2002 - 00:48 #14
ja, jeg fandt da nogle drivers til 95 og 98, men ikke til winXP... og jeg fandt ud af at det var det korrekte, da jeg så "lightspeed 128" på listen over kort fra stb :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. november 2002 - 00:49 #15
*rrr*