Avatar billede tiny_thim Nybegynder
01. november 2002 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken fladskærm skal jeg vælge?

Jeg er på udkig efter en fladskærm til max 4000 kr. Skærmen skal bruges til internet og meget til spil! Derfor skal skærmen være god til det.
Jeg har overvejet denne fladskærm:
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1515177891
Er den god til mit behov?
Hvis i har andre foreslag så bare kom med dem.
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
01. november 2002 - 11:42 #1
Jeg kører selv med en AG Neovo 15", som kan fås for under 4.000,-
Den kan jeg ikke kritisere!
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
01. november 2002 - 11:44 #2
Så længe du kigger på producenter som "kun" laver fladskærme så skal du nok finde en god skærm som opfylder dine behov!
AG Neovo ved jeg kun laver fladskærme!

Med hensyn til at du vil spille på en fladskærm så er der den lille forskel at der vil være "trials" efter bevægelse. F.eks. kan du se musen spor MEGET lidt, men det er der.
Det vil du dog finde i alle fladskærme, om de så koster under 4.000,- eller over!
Avatar billede ricky Nybegynder
01. november 2002 - 11:58 #3
Husk ihvertfald én ting:

man får hvad man betaler for! og det gælder i høj grad også fladskærme.
- og specielt hvis du vil spille eller se film eller lign. - så skal du se dig godt for - og lade være med at falde for tilbudsskærmene.

just my 2c
Avatar billede ricky Nybegynder
01. november 2002 - 12:07 #4
Som du kan se af http://www.hercules.de/showpage.php?p=32&b=1&show=2&f=1

er den da meget pæn :)

men:

230 Cd/m² (Very high Brightness) - er ikke specielt imponerende - 300 eller vilde 400 Cd/m² fås efterhånden i mange skærme

300 : 1 (Very high Contrast) - er absolut for lavt - hvis du kigger dig godt for vil du kunne finde 500:1

Response time (Tr/Tf):
< 30 ms (Last generation high speed) er på grænsen af hvad man siger den må være hvis den skal bruges til spil/hurtiggående grafik...
Mange skærme tilbyder i dag 25ms (10/15)

Viewing Angle( H/V)
+130 Degrees (Ideal for Group Presentation)
- ja bortset for dem der sidder 70 grader eller mere skævt :)
Det vil heller ikke være umuligt at finde en skærm der kan gå helt op til 160 grader (altså 80 grader til hver side).

Alle ovenstående features vil kunne erhverves i én og samme skærm for lige under kr. 4.000,-

God fornøjelse...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
01. november 2002 - 12:25 #5
samsung Syncmaster 575 TFT har jeg set til 3200 kr
Avatar billede gertsen Nybegynder
01. november 2002 - 12:30 #6
Det der er problemet med fladskærme og spil er opdateringshastigheden. Det digitale signal på skærmkortet skal konverteres til analog og sendes til skærmen som herefter skal konvertere tilbage til digital. Hvis du derimod har en "ren" digital signalgang, er du fri for disse problemer med konverteringen. D.V.S. du skal have et skærmkort med digital udgang, og en skærm med digital indgang (Det har den skærm du nævner ikke). Problemet i den forbindelse, er at fladskærme med digital indgang, er en del dyrere end dem med kun analog indgang. Samtidig er skærmkort med digital udgang som regel også dyrere en dem med kun analog udgang.
Til den pris du nævner, bliver det svært at finde en skærm som opfylder dine krav. Hvis du samtidig ikke har et skærmkort med digital udgang, så koster det dig yderligere.
Avatar billede gertsen Nybegynder
01. november 2002 - 12:41 #7
Det der er problemet med fladskærme og spil er opdateringshastigheden. Det digitale signal på skærmkortet skal konverteres til analog og sendes til skærmen som herefter skal konvertere tilbage til digital. Hvis du derimod har en "ren" digital signalgang, er du fri for disse problemer med konverteringen. D.V.S. du skal have et skærmkort med digital udgang, og en skærm med digital indgang. Problemet i den forbindelse, er at fladskærme med digital indgang, er en del dyrere end dem med kun analog indgang.
Hvis du skal have en skærm der opfylder dine specifikationer med hensyn til spil, så bliver det meget svært at holde prisen under 4000.- (Nok nærmere 6000.-)
Hvis du samtidig ikke har digital udgang på dit skærmkort så skal du også til at ofre penge her. Og ja! rigtigt gættet, skærmkort med digital udgang er som regel også dyrere end skærmkort uden.
Tuff luck ;-)
Avatar billede ricky Nybegynder
01. november 2002 - 12:42 #8
nordicwolf>> ifølge http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product/product_subtype_b2c.jsp?BV_SessionID=@@@@0501221527.1036151084@@@@&BV_EngineID=cadcfhkehfjebedkcfecfcli.0&prod_path=%2fConsumer+Products%2fComputers+%26+Related+Products%2fMonitor%2fTFT+LCD

eksistere en sådan ikke... kan det være fordi at den er udgået ? for så falder de jo som regel i pris... men specs er jo så ofte 'gamle'
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
01. november 2002 - 15:15 #9
hej med dig>
Den Neovo 15" tft skærm du har er den god nok til spil?
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
21. november 2002 - 16:43 #10
jeg købte en samsung syncmaster 757dfx 17" crt skærm i stedet.
tak for jeres svar