Jeg tror ikke at du kan "gemme" normal.dot i brugerprofilen. Men måske kan du gøre det, og så må du med dit login script adressere words filplaceringsindstillinger. (Jeg er ikke sikker på at dewtte kan lade sig gøre).
Jeg går ud fra, at der er fordi du ønsker at en bruger skal have samme normal.dot uanset hvilken pc han/hun logger sig ind på. Hvis de altid bruger samme pc, kan den jo bare gemmes på pc'en.
Hvis det eksisterer på Peters arbejdsplads må det jo kunne lade sig gøre, så jeg lytter gerne med, for vi har ikke kunnet få det til at virke i vores roaming profiles.
Hvis profilen ligger på et serverdrev (der så er ens for alle) er der ingen problemer, men det gør profiuerne jo netop ikke. De heddr jo typisk h:\settings\abs - h:\settings\jkrons - H:\settings\blabla eller hvad man nu kalder sin opsætning.
Synes godt om
Slettet bruger
01. november 2002 - 23:34#7
Man kan, og bør efter min mening have sin egen normal.dot. Ellers er det jo ikke muligt at ændre individuelt i indstillingerne, lave egne, menuer, autotekster eller makroer. Kan man ikke få sine driftsfolk til at oprette et personligt drev, kan man måske få lov tíl at lave en personlig mappe på det drev der er tilgængeligt. Kald den eventuelt initialer på brugeren. I Word sættes stien til brugerskabelonerne (User Templates)til at være den personlige mappe. Hvis der ikke i forvejen ligger en normal.dot, laver Word selv een. Har man een man vil bruge, lægger man den i mappen. Word skal genstartes når indstillinge i Tools-Options-Filelocations -user Templates er sat.
Vær opmærksom på, at det kan forekomme, at "gamle" Normal.dots på C-drevet eventuelt skal slettes.
hov-sa-> Jo men det løser jo ikke problemet med at "tage soin normal.dot med", når man logger på fra en anden pc. På denne er stien måske indstillet til den bruger, der sad der i går!
Problemet er netop at få sat stien korrekt i Word ved logon så den rammer det drev, som bruges af en given bruger. Hvis en anden bruger logger på samme pc, skal den så ramme hans drev i stedet. Koden der skal gøre må på en eller anden måd skulle lægges i login scriptet - jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan det skal gøres.
Er det ikke bare at hver bruger har en personlig mappe på serveren som bliver mappet til fx. F og Word så bliver sat til at pege på F i indstillingen brugerskabeloner ???
Fx. har vi på jobbet alle sammen et H drev, som er vores eget personlige drev, som kun vi har adgang til !!!
Synes godt om
Slettet bruger
02. november 2002 - 22:18#12
Det er netop det gode ved at have sin egen normal.dot. Det er helt din egen, når du har din personlige mappe eller drev, og har indstillet Stien til brugerskabelonen som jeg beskrev tidligere.
Mit råd: Blæs på normal.dot. Lav i stedet et ganske normalt dokument på et fællesdrev (kald det hormonal.doc eller hvad du føler for). Fyld det op med de makroer og de indstillinger du har brug for (Word klistrer meget makroerne op på det enkelte dokument, så det er en fordel at samle makroer på et dok). Træk relevante genveje til dette dokument og åbn Word ved at klikke på genvejen. Det er ligeså godt eller bedre end at åbne en skabelon. Husk med det samme at gemme dokumentet under nyt navn. Du kan også gemme dokumentet som skabelon (*.dot), men fx her på min arbejdsplads har administratorerne et anstrengt forhold til skabeloner og læser derfor en ny normal dot ind ved hver onlog. Jeg har derfor lavet min egen mappe (kaldet skitser), hvor jeg gemmer mine egne skabeloner, men blot som almindelige *.doc.
tjah, den mulighed havde jeg ikke overvejet. Heldigvis har jeg ikke et anstrengt forhold til normal.dot..Jeg sidder som admin på systemet, og mener at folk jo skal have lov til at indrette sig som de vil, med makroer osv...
OK. normal.dot-måden er jo også den som M$ har tænkt, da de designede Word. Personligt gider jeg bare ikke at bøvles med den, men har istedet forskellige *.doc, som jeg bruger som udgangspunkt for nye doc. Den eneste ulempe er at man kan komme til at skrive oveni en "skitse", hvis man ikke gemmer under nyt navn med det samme. Den risiko er der ikke, hvis man bruger *.dot-metoden. Hvis jeg var admin, ville jeg oprette personlige brevskitser til folk og kalde dem Grethe.doc, Børge.doc osv. og så iøvrigt lægge dem i en eller flere let tilgængelige mapper. (Eller evt. Grethe.dot, Børge.dot osv.) Hvorfor ikke vælge den nemme løsning?
Synes godt om
Slettet bruger
06. november 2002 - 22:01#18
Hvis jeg må blande mig igen, så er normal.dot den nemme løsning, især hvis man automatiserer sine skabeloner med lidt vba kode og userforms. Lidt besværligt i starten, men meget lettere på lang sigt. Ingen uheldige overskrivninger og med kald af skabelonerne fra en menu som brugeren har i f.eks. sin normal.dot eller i en global.dot. Tro mig.......Jeg laver meget af den slags både i mit daglige arbejde men også privat. Det er mange gange ren genbrug af kode. Alle brugere har private drev på serveren samt adgang til et fællesdrev for hver afdeling.
Nu kan jeg se der ER et accepteret svar - men jeg vil da formode man kan indsætte %username%?
Således kunne stien være H:\Userprofiles\%username%\Profile\Application Data\Microsoft\Word
Eller mere elegant: H:\Profile\Application Data\Microsoft\Word Det sidste forudsætter at alle brugere har et personligt drev som er mapped til H: ;)
Et sidste alternativ hvis man *ikke* bruger personlige mapper/drev: H:\Profile\Application Data\Microsoft\Word\%username%.dot Dette forudsætter at word kan bruge parametren username i filnavn's sammenhæng (ikke testet). Jeg er heller ikke helt sikker på om %username% parametren er defineret i Win9x - I så fald skal man selv ind og gøre det via login scripts.
I vores netværk har alle brugere et personligt drev samt en roaming profile som bliver gemt i userdiret. Det gør den slags nemt at administrere - man skal så bare næsten have det oprettet fra starten ellers skal man ind og ændre en helt masse.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.