Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2002 - 00:30 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

peterelkjaer.dk - vurdering

Tja, hvad synes i om mit nye udseende på nettet?

Brugervenlighed (nej jeg laver ikke min menu om - synes den er raffineret *g*)

Hvordan virker den i jeres browsere (ved fx. ikke hvordan den ser ud i mozilla)

Stilen i det hele taget

http://www.peterelkjaer.dk/default.aspx

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 00:36 #1
Nu igen?, well virker finno hos mig. Du kan jo også hurtigt hente mozilla og selv teste den. :)

Ellers ser det ok ud og det virker stilrent.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2002 - 00:38 #2
Nu igen? Har aldrig vist denne før :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2002 - 00:40 #3
Hæ, næh sorry... jeg går vist i seng nu :)
Avatar billede whatever Nybegynder
01. november 2002 - 00:46 #4
Der ikke nogle synlige problemer i nyeste Mozilla. Heller ikke i Netscape 4.7.6, 6.2.1 og 7.0
Avatar billede whatever Nybegynder
01. november 2002 - 00:49 #5
Jeg synes det ser rigtig godt ud. Dog skal man lige gennemskue menuen :-) Jeg vil betegne dit site, som det ene ud af flere hundrede som ønskes vurderet her på eksperten, som virkelig virker gennemtænkt, både teknisk og designmæssigt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2002 - 00:58 #6
whatever>>Det er jeg glad for at høre :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. november 2002 - 01:03 #7
syntes den er meget fin.
Dog syntes jeg det bliver en lille smule kedelig med den grønne farve når den kører hele vejen fra side til side.  måske et eller andet geil i den så det trivielle bliver brudt.
Har sat og arbejdet med fonten neuropol medium i dag  tror den font vil være for fed der hvor der står peter elkjær  prøv den hvis du har den.
Ellers syntes jeg ikke der er så meget at sætte en finger på  nydeligt arbejde

Virker fint i IE 5,5 samt opera :)
Avatar billede Jman Praktikant
01. november 2002 - 08:00 #8
kører fint i browseren. Din menu - ja, nu du selv siger det kan jeg da godt se at der er flere menupunkter... Det havde jeg ikke set, hvis du ikke havde sagt det - mon ikke der er andre der har det sådan...med andre ord: du mister brugere på de sider, man ikke kan se!
Avatar billede cdc Novice
01. november 2002 - 08:30 #9
pelkjaer--> ENDELIG....! Det jeg mener med det er en side der er som skrevet tidligere, gennemtænkt og med et lækkert og stilrent design, og som bryder ud af de normale tabel sites, som der er alt for mange af.

Menuen, ja.....ville nok have droppet scrollen i menuen, min mening :o)

måske du skulle fjerne fluebenene rundt dine links [ onFocus="blur()" ]

For at komme til forsiden skal man op i menuen, scrolle hele vejen for at finde forsiden, ikke helt optimalt, hvad med at sette et link på dit logo i toppen, eller det lille hus ?

/cdc
Avatar billede jpalleandersen Nybegynder
01. november 2002 - 09:52 #10
Det er en flot og professionel side, der er et godt visitkort for dit videre virke.

Jeg har prøvet at gå ind på pecms's side. Der er vist noget galt. Den giver en serverfejl.
JPA
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2002 - 10:18 #11
Hehe - jeg ved godt at menuen er lidt kontroversiel.
Jeg kunne måske lave en lille paging i bunden af teksterne for at give flere muligheder?

Hvad mener i - skulle jeg lade være med at lade menuen scrolle til start igen ved onmouseout (altså uden sideskift)?

onfocus="blur()" er tilføjet.

jpalleandersen>> I know :) Har ikke haft tid til at gøre den færdig endnu.
Avatar billede snebolle Nybegynder
01. november 2002 - 13:44 #12
Hej,
Jeg vil endelig ikke sige så meget om selve designet. Mere fremhæve om du har nært/tæt forhold til Jesper Dudal. Fordi så vidt jeg kan se så ligner designet meget (ikke lidt men meget) denne side www.dudal.com
Jeg syntes det er helt i orden at få inspiration fra andres arbejde/hjemmesider gør det også selv nogle gange. Men syntes det er for tæt på. :)
Men jeg synes du skal sende en e-mail til Jesper Dudal og høre hans mening og hvis han godtager at det ikke ligner for meget så er alle jo glade :)

Mvh Snebolle
Avatar billede armena Nybegynder
01. november 2002 - 14:41 #13
Jeg bruger Opera browseren og synes at det ser meget fint ud. Farverne er fine og siden er fin, men måske kunne du få flere menuer end kun en.. jeg mener sådan: Generelt, .....
Så kunne du måske skrive lidt mere på forsiden, da den er lidt tom.
Ellers så er det fint det du har lavet :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. november 2002 - 16:23 #14
snebolle>>Jeg har aldrig set eller hørt om det site (selvom det er ret flot) - iøvrigt ser jeg heller ikke de store ligheder. Men du skal da være velkommen at skrive til vedkommende hvis du har lyst. Jeg har - som altid - mit på det rene.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. november 2002 - 11:03 #15
Mange tak skal I ha'.
Bortset fra snebolle's sure usaglige opstød var det brugbar kritik I kom med :)
Avatar billede cdc Novice
02. november 2002 - 11:04 #16
tanx :o)
Avatar billede snebolle Nybegynder
02. november 2002 - 12:45 #17
pelkjaer >> Det var endelig med vilje at jeg ikke svarede igen på dit svar. Fordi det kommer ud i en lang diskussion når man er så dum at man ikke engang selv kan se at der er så mange ligheder.

Men nu bliver jeg nød til at forsvare mig selv når du kommer med sådan en sætning at du ligefrem nedrakker mig.

Det kan godt være at du aldrig har set den omtalte side (tror det nu ikke) men derfor må man acceptere at de ligner hinanden alligevel.

Jeg vil selv være glad hvis folk gøre mig opmærksom på at der findes sider, som ligner mine, derfor har jeg sendt en e-mail til Dudal. Så kan du synes godt eller skidt om det jeg er endelig ligeglad.

Mvh Snebolle
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. november 2002 - 12:48 #18
So am I :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. november 2002 - 12:50 #19
Hvis jeg havde et problem med en, ville jeg altid skrive direkte på en mail, istedet for at lufte mistanker osv. i et offenligt fora - men det må du om.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. november 2002 - 13:02 #20
pelkjaer  vil give snebolle ret de ligner hinanden en del, men når du nu selv siger du aldrig har set den gør, må vi jo tro det.
At han skriver det i et offentligt fora kan jeg ikke se de helt store problemer i. Hvis jeg fandt en side der lignede en anden ville jeg da klart skrive det her. Personlig er det ikke så lang tid siden jeg selv prøvede noget lignende, min side viste sig at ligne en andens, så der jo kun et at gøre lave et nyt, da jeg aldrig ville finde på at smide noget online der ligner noget andet. Men det kommer jo and på hvor meget det er, i dit tilfælde er det jo den grønne bar, teksten. Var det mig ville jeg gøre en anden farve en den grønne. Men selvfølgelig det bestemmer du jo selv, personligt ville jeg syntes det er trælst at folk skal kalde en rip off mike, Manden uden ider  osv.  ;)
Avatar billede snebolle Nybegynder
02. november 2002 - 13:03 #21
Nu er det jo ikke ligefrem mig som har et direkte problem, heller ikke sikkert der bliver et. Det eneste jeg gør er at fremhæve at der måske kan opstå problemer.
Så må du tage det til dig eller ej. Synes vi skal stoppe diskussionen nu som du selv siger. Det var jo heller ikke mig som vil forsætte diskussionen det lagde du lidt selv op til :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. november 2002 - 13:23 #22
Jeg mener dog stadig ikke at der er de store lighedspunkter siderne imellem. At der er nogle farver der minder om hinanden vil man kunne finde på alle sider efterhånden. Hvordan kan man dog undgå det?

Men det er da klart at jeg bliver en smule fortørnet om at blive direkte beskyldt for at lave et ripoff - især når lighedspunkterne er så små som de rent faktisk er.

Iøvrigt vil jeg igen pointere at jeg har mit 100% på det rene, har faktisk igennem længere tid arbejdet på den side, og har løbende fået kritik/idéer fra i hvert fald 2 mennesker, som - hvis dette er et problem - kan bekræfte et længerevarende design/udviklings forløb.

Men at skrive sådan noget i et offenligt fora når man bygger sine begrundelser på meget små ting (se dog efter - kan ikke være andet), så synes jeg faktisk at man ødelægger mere end man gavner. Det ville være en anden sag hvis det synligt var et direkte ripoff. Og det er det ikke.

Iøvrigt er min email p@peterelkjaer.dk hvis der er andre der har ting og sager at lufte.